  • 151. Data: 2016-01-30 10:42:09
    Temat: Re: detektor 5V
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:n8hoqs$6dr$1@node2.news.atman.pl...
    > Niestety dioda nie odróżnia trzasku od krzyku. Jednakowo reaguje na jedno
    > i drugie.

    I nie ma odrożniać, to ma działać.

    > To nasze ucho bardziej reaguje na trzask, więc odnosimy wrażenie, że
    > wycina trzaski.

    Nie w byciu trzaskiem rzecz, tylko w poziomie tegoż.
    Odłącz tłumik i znów potrzaskaj, przekonasz się o różnicy. Wiesz, to mój
    zawód, więc o działaniu tego muszę mieć pojęcie. I wiem, że nie ma twardego
    cięcia, to było by zresztą złe. Nie policzę telefonów, w których to
    wstawiłem. Najbardziej lubię aparat CB-49, jego konstrukcja zapewnia chyba
    najlepszą słyszalność, ale jak mnie u ciotki pardon le mot, jebnęło w ucho,
    to szybko wykombinowałem dwie diody i przy następnej wizycie wstawiłem. Nie
    pamiętam, czy wymieniałem tradycyjną słuchawkę N621 na W66, o lepszych
    parametrach akustycznych. (N621, to taka czarna, na śrubki,
    magnetoelektryczna z blaszaną membraną, nieznacznie mniejsza od W66)

    > Co do obcinania też bym się kłocił. Gdyby dioda była idealna = obcinała
    > dokładnie na jednym poziomie, to zniekształcenia byłyby zbyt duże. Działa
    > raczej na zasadzie: im większy tym mocniej.

    I dlatego się to stosuje. Przyjmuje się, że obcina, dla uproszczenia
    rozważań. A jedynie tłumi, trzask jest nadal, tylko już bębenków nie
    rozrywa. Przecież diodami robi sie z przebiegu trójkątnego, prawie
    sinusoidę. Z czystym cięciem było by to niemożliwe.

    > Charakterystyka tego układu zbliżona jest do logarytmicznej.

    Po prostu, działa. I nie jest zależne od żadnych procków, zerojedynek,
    softu, prościej się nie da.

    > Ty mi tu z inteligentnym proszkiem do prania nie wyjeżdżaj :-)

    Te proszki, to one do rymu najwyżej być mogą :P :)) Inteligencji w nich
    mniej, niż (autocenzura).

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 152. Data: 2016-01-30 12:08:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik <t...@h...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Dzieki za wycwike czyli rzeczowe uwagi. Ze wszystkimi się zgadzam i chwale
    > Cie
    za to, ze poswieciles mi troche cennego czasu na zreformowanie. Martwie się
    tylko tym, ze ja już nie jestem poczatkujacy elektronik lecz raczej
    konczacy
    swoja karierę. Myslalem, ze swoimi wiadomościami z przed 20 lat zaimponuje
    komus a tu klapa.

    Miło, że zmieniasz front.
    20 lat temu diody już miały takie ch-ki jak teraz :).
    P.G.

  • 153. Data: 2016-01-30 13:10:10
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:n8i5jn$7vk$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
    > Miło, że zmieniasz front.
    > 20 lat temu diody już miały takie ch-ki jak teraz :).

    Cóż, koń, jaki jest, chyba nie każdy widzi, ale dobrze, przynajmniej
    Einstein będzie spał spokojnie w grobie.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 154. Data: 2016-01-30 13:28:11
    Od: t...@h...com

    On Saturday, January 30, 2016 at 12:08:40 PM UTC+1, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    > komus a tu klapa.
    >
    > Miło, że zmieniasz front.
    > 20 lat temu diody już miały takie ch-ki jak teraz :).

    Nie zmieniam frontu tylko się normalnie poddaje pod naporem konstruktywnej
    krytyki. Nec Herkules contra plures, jak powiadali starożytni Gorale.

    40 lat temu z okładem, diody były, pierwsza, germanowa, ostrzowa w szklanej
    rurce, by się nia pobawić, kupiłem w roku okolo 1959, za cale 157 złotych. To
    byla polowa mojego stypendium. Tyle, ze o ile teraz za pomca kiku klikniec
    masz dostep do wszelkich danych, literatury technicznej, tak wówczas nawet w
    radioamatorze znalezc cos wartościowego to była sztuka jaka. Prenumerowalem tez
    ruskie Radio, tam jeszcze mniej a w dodatku wiekszoc wiadomości to wszystko
    bylo tajne, lamane przez poufne.

    Nawet schematu wzmacniacza o mocy przekraczajacej kilka watow nikt nie
    uswiadczyl bo moglby uzyc go jako modulatora nadajnika i stać się szpiegiem
    czy innym wrogiem władzy ludowej. Radioamatorzy, krótkofalowcy, mogli rozmawiać
    z obcokrajowcami tylko o pogodzie. Wychylenie się poza ten temat grozilo
    natychmiastowym odebraniem licencji.

    Pzdr
    Tornad

  • 155. Data: 2016-01-30 13:52:46
    Od: t...@h...com

    On Saturday, January 30, 2016 at 1:09:59 PM UTC+1, ACMM-033 wrote:
    > Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    > wiadomości news:n8i5jn$7vk$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
    >
    > Cóż, koń, jaki jest, chyba nie każdy widzi, ale dobrze, przynajmniej
    > Einstein będzie spał spokojnie w grobie.

    No coz, cos tam slyszales, nic nie zrozumiales ale będziesz pial jak kulawy
    kogut.
    Ja wiem, ze tylko dzięki Einsteinowi działa akumulator ołowiowy, lodowka,
    pralka, GPS a nawet bomba atomowa. Wiem, ze przecietny gawiedz wierzy, ze
    można zatrzymać upływ czasu a w przyszlosci w nim wedrowac. Znam tez chyba
    wszystkie bajki i tzw. paradoksy,ktorych naliczono ponad 900, do listy
    których, sam dodałem kilka.

    Ale ja potrafie jeszcze myslec i nie zgadzam się, nie z jego teoria, lecz jej
    postulatami. Czyli założeniami, na których ona stoi.

    Dlugo można tlumaczyc bzdurność tych postulatow, ale tylko ludziom nie
    zindoktrynowanym ta pop... teoria. Tylko tacy mogą zrozumieć jej absurdalność.
    I w tej materii mam wielu przyjaciol, kilku chce nawet partycypować w kosztach
    wykonania doswiadczen podważających te postulaty.

    Jeśli te sprawy Cie rzeczywiscie interesują, to zapraszam na forum fizyka.pl

    Tam rzadko bo rzadko, ale ten temat, jak bumerang powraca. Nie zdziw się
    jednak gdy przeczytasz porównania tej teorii do generalnego gowienka, które
    nie dość, ze nie popchnelo nauki ani o krok do przodu to jeszcze na ponad sto
    lat jej rozwój zatrzymalo.

    Zapraszam tez na swoja strone tornadosolution.com na której Czytelnik
    znajdzie kilka zartobliwych artykulow na ten temat. I kilka innych, ponoc
    rownie cikawych.

    Pzdr
    tornad

  • 156. Data: 2016-01-30 14:33:16
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <t...@h...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    ===

    Byłem, widziałem, gorzko się zaśmiałem. Wiesz, zespół Aspergera się leczy.
    Ale trzeba tego chcieć i trafić na lekarza, który chce leczyć.
    Coraz żałośniejsze jest, jak pierdnąwszy w towarzystwie, usiłujesz dobrać
    nutę skrzypiąc krzesłem, zamiast po prostu przeprosić zebranych.
    Na fora mnie nie zapraszaj, na strony takowoż, ja nie z tych, co to widząc
    na płocie napisane "dupa" robię coś, co skutkuje potem uciążliwym
    wyjmowaniem drzazg, niekoniecznie z dłoni.
    Jakby to, co mi napisałeś powiedział mi Einstein, czy Hawking, to inna
    melodia. Ale pardon, o nich słyszałem wiele. I z wieloma rzeczami u nich nie
    zgadzam się całym sobą. O tobie, wybacz, nie wiem nic. Widzisz, taki
    Hawking, teoretycznie powinien pół wieku temu umrzeć. A jednak, jako jedyny,
    przeżył z chorobą jaką ma, aż tyle. Mimo niesamowitych trudności (fizycznie
    jest niemalże roślinką) jest nadal czynny, aktywny. I to nie zagraniem sobie
    w pasjansa na Windowsie, tylko działa w nauce, jak to naukowiec.

    Do przemyślenia podaję ci pewien dowcip:

    Utytułowany naukowiec przeprawiał się przez rzekę.
    Przewoźnikiem był prosty, niepiśmienny chłop.
    W ćwierć trasy naukowiec pyta chłopa:
    - Zna pan dzieła Szekspira?
    - Nie znam panie...
    - To stracił pan 1/3 swego życia.
    Płyną dalej.
    W połowie naukowiec pyta:
    - Umie pan wyjaśnić Teorię Względności?
    - a co to takiego panie, ja nie umiem...
    - To stracił pan 2/3 swego życia.
    Płyną dalej.
    w 3/4 drogi naukowiec jakoś tak się poruszył, że wypadł z łodzi, tonie.
    Chłop pyta:
    - Umie pan pływać?
    - nie!
    - To stracił pan całe swoje życie!

    Przemyśl to. I więcej kolego pokory wobec innych. Nie znasz dnia, ani
    godziny. Jak na razie, niczego nie udowodniłeś. Weź miernik, zasilacz
    regulowany, zrób wykres. Następnie wyciągnij z tego wnioski. Nas nie
    obchodzi pięknosłowie, krasomówstwo. Nas obchodzą fakty. Przestaw fakty, ale
    nie gdzieś ze strony, tylko sam pomierz, policz, zastanów się, pomożemy. A
    wtedy możemy podyskutować. Starałem się nie wcinać, ale skoro wolisz
    atakować, to spodziewaj się takowej odpowiedzi. W odróżnieniu od ciebie nie
    uzurpujemy sobie jedynej słusznej wiedzy. A takim podejściem jak twoje, to
    może się w Korei Północnej wysłuchają. Tam nawet się nie odważą pierdnąć ze
    strachu, jak Pan Pierwszy Sekretarz mówi.
    My umiemy przyznać się do błędu. Ale daj nam szansę ku temu. Bo jak na
    razie, manipulujesz jedynie, miast udowodnić. Pan prezes takich ludzi
    potrzebuje właśnie. Może Antoni M. cię weźmie, spróbuj. Ojciec z Piernikowa
    byłby tobą urzeczony, spróbuj.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 157. Data: 2016-01-30 14:46:23
    Od: t...@h...com

    On Saturday, January 30, 2016 at 2:33:06 PM UTC+1, ACMM-033 wrote:
> [...]
    > razie, manipulujesz jedynie, miast udowodnić. Pan prezes takich ludzi
    > potrzebuje właśnie. Może Antoni M. cię weźmie, spróbuj. Ojciec z Piernikowa

    Oprocz tego dowcipu, ktorego oczywisxie sam nie wymyslies, pozostale brednie
    Twojego autorstwa oceniam jednym słowem; glupis.
    I szkoda mojego czasu na dokształcanie Cie bo beton im starszy tym twardszy.

    Tornad

  • 158. Data: 2016-01-30 17:38:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <t...@h...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Oprocz tego dowcipu, ktorego oczywisxie sam nie wymyslies, pozostale
    > brednie
    > Twojego autorstwa oceniam jednym słowem; glupis.

    Wiesz co, przestań już pierdolić jak potłuczony członek, bo się tylko
    ośmieszasz. Sam jesteś głupi jak dziura w bucie menela spod dworca
    podmiejskiego.

    > I szkoda mojego czasu na dokształcanie Cie bo beton im starszy tym
    > twardszy.

    Nie chcę twoich mądrości, nawet się nimi nie podetrę. Nie wysilaj się,
    jebiesz kocopoły, że narzygać nie warto.
    Najlepiej o mnie zapomnij, o mnie się nie martw, ja sobie radę bez ciebie
    dam. Zajmij się sobą.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 159. Data: 2016-01-30 19:06:08
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no to ta dioda zenera nie jest takim złym pomysłem,

    jak dobrać diody zenera i ich oporniki dla 5V?

    wymyśliłem,że będą dwie gałęzie, lewa załącza diodę jak jest powyżej np.
    4,5V, i druga zwiera diodę jak jest wyżej niż 5,5V...

    jak dobrać rezystory i diody zenera? Ktoś łapie schemat, bo nie chce mi
    sie rysować - ja od razu robię na żywca...

  • 160. Data: 2016-01-30 22:20:27
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Zrób sobie komparator na TL431
    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tl431.pdf strona 28 "Figure 36. Voltage
    Monitor"
    Dioda świeci jak napięcie zawiera się w kagańcu między ustalonymi programi
    Umin a Umax.
    Albo lustrzany odpowiednik
    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm4041-n-q1.pdf strona 23 "Figure 22 i 23.
    Voltage Level Detector" i ustalasz sobie dla 5V opory jedna pali jak za
    niskie, druga pali jak za wysokie.
    Tu może być o tyle lipa, że jak jest ok to gasną obie, więc lepszy pierwszy
    układ.