    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 29 Jan 2016 07:05:59 -0800 (PST)
    <1652221598$20160128165959@squadack.com>
    <3...@g...com>
    <56aa6769$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <4964746551$20160128202807@squadack.com>
    <a...@g...com>
    <n8e6m0$plm$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <n8fpl8$q6i$1@dont-email.me>
    Subject: Re: detektor 5V
    From: t...@h...com

    On Friday, January 29, 2016 at 2:35:15 PM UTC+1, Mario wrote:

    > UF4007 dioda prostownicza wysokonapięciowa
    > 0,4 V dla 0,1 mA
    > 0,5 V
    > 0,74 V dla 21
    > 1,05 V dla 210 mA
    > 1,34 V dla 0,95 A

    Ok. No to jeszcze raz.
    Diody sygnałowe mnie nie interesują. Ja pisałem o diodach prostowniczych.
    I diodach swiecacych bo te zaproponowalem do wykonania tego prostego miernika.
    Chyba wiesz albo powinienes wiedziec, ze dioda swiecaca ma te wlasciwosc, ze
    zaswieca się powyżej napięcia przewodzenia rownego około 2 - 2.1 V.

    Wiem tez, ze dioda swiecac pobiera około 10 mA pradu.

    Wiec z tej Twojej charakterystyki odczytuje wartość napiecia przewodzenia
    diody prostowniczej rowna około 0.5 V.

    Napiecie zasilacza wynosci 5 V. Zatem należy to napiecie 5 V zmniejszyć o
    około 3 V. Wtedy na diodzie swiecacej pozostanie około 2 V. Dioda nie będzie
    się swiecic.
    Jeśli napiecie wzrośnie o 0.1 V, dioda się zaswieci, poniżej tego zgasnie.
    Czy w tym rozumowaniu jest cos nie tak?
    Uwazam, ze się to w opisany sposób da zrobić i będzie to dzialac. Przy silniejszych
    zasilaczach nie wykluczam potrzeby wstawienia w szereg jakiejś
    niewielkiej rezystancji zmiekczajacej.
    Wiec osso chodzi?

    Może, skrytykujesz mój pomysl jako niepelny, no bo to będzie dzialac tylko jako
    wskaźnik jednostronny, który będzie wskaźnikiem, ze napiecie jest za male. Ten
    problem tez rozwiazalem w odpowiedzi chyba dla Darka. Wtedy należy
    polutowac drugi szereg, w którym diody prostownicze będą dobrane tak, aby druga LED
    zaswiecala się po przekroczeniu napiecia zsilacza rownego powiedzmy 5.1 V.

    Zatem to się da zrobić, tyle, ze wymaga troche wysiłku i czasu ale jest
    wykonalne i bedzie dzialac długie lata.

    W efekcie otrzymamy algorytm:
    Gdy żadna z LED się nie swieci, napiecie zasilacza jest za male lub go nie ma w
    ogole.
    Gdy swieci się jedna LED, napiecie jest w normie czyli w przedziale 5.0 V - 5.1 V.
    Gdy swieca sie obie, napiecie jest za wysokie, przekracza wartość 5.1 V.

    Slucham nadal slow ośmieszających mnie a nawet epitetow, pod warunkiem
    udowodnienia mi, ze rzeczywiscie napisałem głupoty, lamiace podstawowe prawa
    fizyki a w szczególności elektryki i ze to nigdy dzialac nie ma prawa.

    Jeśli widzisz w tym jakiś techniczny blad ortograficzny to zapodaj. Wczesniej
    jednak polecałbym abys to praktycznie sprawdzil. A dopiero potem klapal.

    Pzdr
    Tornad