  • Data: 2012-03-10 16:54:40
    Temat: Re: deregulacja zawodu elektronika
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jjflk8$q9j$1@node2.news.atman.pl...

    > ciekawe jakie bariery wprowadzi debil blokujące aktualnym elektronikom
    > dostęp do zawodu... macie jakieś typy? czy podobnie jak prawo jazdy będzie
    > okresowe na 1 rok, bo przecież branża tak szybko się zmienia...

    > [... ciach]

    > ja tam się nie obawiam, ja wiem, że przyjdzie czas, że wszystko będzie
    > okresowe - bo kolesie nie dadzą się wysiudać przez jakichś amatorów... ale
    > dopóki mam możliwość to wsadzam kij w mrowisko...

    Nie wiem co brałeś, ale naprawdę potrafi zrobić wodę z mózgu :)

    Napisałeś w temacie "deregulacja zawodu elektronika".
    Określenie "deregulacja" oznacza zmniejszenie uwarunkowań regulujących
    dostęp do zawodu lub też całkowite uwolnienie zawodu, tak żeby był dostępny
    dla większej liczby ludzi lub nawet dla każdego.
    Zaraz na wstępie piszesz o blokowaniu dostępu do zawodu elektronika. Kolego
    nigdy ten zawód nie był regulowany i nie wymagał ani specjalnych uprawnień,
    ani też nawet szkoły, aby móc pracować w tym zawodzie. Tym bardziej teraz
    nikt nie będzie wprowadzał dodatkowych regulacji dla tego zawodu. Jedynym
    wymogiem pracy przy prądzie było zdobycie świadectw kwalifikacyjnych
    obejmujący zakres napieć przy jakich miał pracować elektronik, które mógł
    zdobyć każdy: kucharz, piekarz, czy też akrobata cyrkowy.
    Skąd więc u Ciepie pojawiły się takie rewelacje, że coś ma być ograniczane w
    tym zawodzie?
    Jest mowa o 49 zawodach, ale.obecnie nawet nie została jeszcze do końca
    zatwierdzona pełna lista zawodów podlegających deregulacji. Ponadto
    deregulacja ma ułatwić dostęp do tych zawodów, a nie utrudnić. Nie rozumiem
    zatem po co siejesz taką panikę?
    Coś Ci się nieźle pokręciło :)