  • Data: 2012-04-05 20:34:06
    Temat: Re: delphi
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/04/2012 18:25, Przemek O wrote:

    > Nie jestem specjalistą od Delphi, a nawet jeśli to sam fakt bycia nim,
    > nie powoduje przecież że wszyscy wokoło mają nagle pisać w Delphi.
    > Przeceniasz fakt bycia "specjalistą". Nie ja decyduje jakie środowisko
    > wybierają firmy z którymi współpracują, a ja nie wybieram firm
    > współpracujących na podstawie środowiska w jakim to robią. Natomiast nie
    > mam żadnego uprzedzenia jeśli pracują one na Delphi, C# czy może nawet
    > javie.

    Nie będę wnikał - możesz sobie sam odpowiedzieć, czy mogą być jakieś
    powody, że firmy używające Delphi są nadreprezentowane.

    http://langpop.com/

    > Co w takim razie dla Ciebie znaczy "lepszy programista"?

    Taki, który lepiej potrafi pisać programy. To jest oczywiście zależne
    mocno od kontekstu, ale można spokojnie założyć, że taką wartość, jaką
    realizuje np. czterech programistów, może też realizować w tym samym
    czasie dwóch programistów, nawet jeśli znajomość dziedziny jest w obydwu
    przypadkach podobna (np. żadna).

    > Tylko że koszt wdrożenia jednego "klepacza" jest dużo niższy niż jednego
    > "takiego jak ja (z powyższego zdania)" i bynajmniej nie chodzi tutaj
    > fizycznie o moja osobę.

    Jeśli tak jest, to tym bardziej. Ale musisz wziąć pod uwagę, że tych
    trzech prrogramistów musi zastąpić was pięciu, więc może niekoniecznie
    będą tańsi (ale może z drugiej strony przy tych samych kosztach będą, bo
    zrealizują produkt o większej wartości).

    > Nie osłabiaj mnie.

    Naprawdę nie mam pojęcia. Z kontekstu zgaduję, że chodzi o jakąś
    sztucznie wytworzoną rolę w organizacjach tworzących sztucznie role
    przez stosowanie marnotrawnych metod, na przykład wstawianie między
    analityków czy innych domain experts ludzi, którzy rysują jakieś obrazki.