  • 71. Data: 2011-04-27 18:32:32
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "JanuszR" <r...@o...pl>

> [...]
    > czego inni nie oferują, nie zmuszać do kupna czegoś z czego i tak nie
    > korzystają, padło na p2p. Dlaczego p2p a nie np. ftp? Z prostego faktu p2p
    > jest dla dostawcy upierdliwe, generuje tysiące małych pakietów wysycając
    > możliwości pakietowe bazy. Nie tylko pobiera ale i WYSYŁA co z punktu
    > widzenia dostawcy JEST RUCHEM. Upierdliwe tym bardziej, że oferuję również
    > łącza SYMETRYCZNE. Na świadomość użytkownika nie ma co liczyć. Zamontuje
    > śmiecia, jakąś gnutellę z wirusem i potem wydzwania, że ON NIC NIE
    > CIĄGNIE. Sprawdzasz a tam full na wyjście.

    To historie marnych dostawców i tyle.

    > Trzeba więc pomyśleć za użytkownika.

    Przemyśl to jeszcze raz.

    > Ja mam spokój, on ma spokój i taniej oraz w pełni funkcjonalne łącze
    > chociażby ssał 24/7 z rapida. Przypomnę ISP Internet SERVICE Provider,
    > czyli dostawca USŁUG a nie tylko drutu z Internetem.

    Nie usług tylko usługi internetu (ang Internet Service) ->
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Internet_Service_Provid
    er

    (na więcej komenatrzy nie mam siły)

  • 72. Data: 2011-04-27 18:34:17
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "ziolko" <z...@i...pl>

    > Pytasz?? Czyżbyś nie wiedział??

    Czego ?

    > ISP ma świadczy usługę P2P czy dostarczyć pasmo/przepustowość ??

    Co sugerujesz ?

  • 73. Data: 2011-04-27 18:37:46
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "ziolko" <z...@i...pl>

    > Nie odpowiedziałeś na pytanie.

    "To nie łącze tylko jego wykorzystanie"

    > W którym momencie padło stwierdzenie, że ISP nie pozwala na pełne
    > wykorzystanie zakupionego łącza w ramach umowy cywilno - prawnej??

    Dostęp do publicznego internetu nie może być kształtowany zwykłą umową
    cywilnoprawną. Inaczej niż np korporacyjne intranety.

  • 74. Data: 2011-04-27 18:46:34
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "JanuszR" <r...@o...pl>

> [...]
    > Czasy łącz o prędkościach DO powoli odchodzą w niepamięć. Podobnie jak z
    > benzyną nie da się zrobić łącza dobrego na wszystko. Regulator może
    > oczywiście wymusić TYLKO UNIWERSALNE ŁĄCZA. Pytanie czy to aby na pewno
    > będzie dobre dla rynku i jakości usług czy też zamrożenie rozwoju na
    > określonym etapie? To z pewnością będzie dobre rozwiązanie dla telekomów,
    > których nie jest stać na świadczenie usług specjalizowanych. Spowoduje
    > spadek konkurencji a w efekcie utrzymanie jak nie wzrost cen. Dodatkowo
    > zapędy rządu aby ISP filtrował Internet ze względu na treści wydaje mi się

    Te zapędy są niczym wobec profilowania o jakim piszesz. Uwikłany dostawca da
    zaporową cenę na usługę, którą sam świadczy i na tym skończy się wolny wybór
    użytkownika.

    > ISP ma być neutralny co nie oznacza, że nie może oferować specjalizowanych
    > łącz pod klienta.

    To nie jest pod klienta tylko pod dostawcę. Niezależnie od problemów z p2p
    Ty będziesz ograniczał dostęp do przeróżnych usług, z których masz profity
    np itv czy voip.

    > Poza tym ustawianie strony pod DSLem jest nieporozumieniem.

    Stronę amatorską można postawić na neostradzie.

  • 75. Data: 2011-04-27 19:00:29
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "JanuszR" <r...@o...pl>

    > Nie chodzi o ciągnięcie lecz o "charakter" p2p. Jest to usługa szczególnie
    > szkodliwa ze względu na nieświadome wysyłanie przez użytkownika oraz
    > wielką ilość małych pakietów. Usługi posiadające "normalną" wielkość
    > pakietu w granicach 1000 i więcej aby zapewnić przepustowość nie obciążają
    > w takim stopniu sieci a ponadto użytkownik kontroluje wysyłanie. Wie, że
    > wysyła i nie wydzwania z pretensjami, że mu nie działa. Internet to
    > łączność dwustronna, jeżeli zapcha upload downloadu nie ma. Liczą się więc
    > przewidywalność użytkownika oraz wysycenie sieci pakietami. Za te dwie
> [...]

    To TCP powinieneś tylko oferować.

  • 76. Data: 2011-04-27 19:02:35
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    >... To historie marnych dostawców i tyle.

    > Przemyśl to jeszcze raz.

    > Nie usług tylko usługi internetu (ang Internet Service) ->
> [...]

    Gdyby było jak mówisz nie byłoby całej tej dyskusji. Chodzi o to, że ci
    "nie marni" bywa, że dostarczają g. a nie Internet a klient wobec
    niewiedzy i machiny telekoma, uwiązany umową jest bezradny. Dlatego
    utrzymuję opinię trzeba pomyśleć za użytkownika. Postaw się w roli
    klienta. On nie musi mieć racji ale z pewnością podobnie jak ja ceni
    sobie święty spokój. Sobie pochlebiam zaś, że mimo iż jestem "marnym
    dostawcą", mimo przytłaczającej konkurencji póki co nie mam zamiaru się
    zwijać, kręci się coraz lepiej a konkurencja inwestuje w call centra.

    JanuszR

  • 77. Data: 2011-04-27 19:07:38
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "JanuszR" <r...@o...pl>

    > Nie sprzedaję ponieważ za brak p2p nie pobieram pieniędzy, łącze jest
    > istotnie tańsze.

    Ja pier... jeśli masz niższą cenę za brak P2P a gdy jest wyższą to znaczy,
    że bierzesz pieniądzeza P2P. P2P którego w ogóle nie świadczysz. I ja nawet
    rozumiem motywację itp itd, ale niestety nie mogę tego uznać za neutralne.

    Ale klient ma te wszystkie łącza ???

  • 78. Data: 2011-04-27 19:11:10
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

> [...]
    > klapki na oczach...
    >
    > UKE chce weryfikować jakość usług - niech wraz z US przetrzepie wszystkie
    > działające na czarno firmy, niech nałoży kary takie, żeby do końca życia
    > KOMBINATOROM za 10zł / 1mb bez FVAT śniła się wielka łapa TEMIDY.
    >
    > Uogólniam, ale wszystkie regulacje powodują UWSTECZNIANIE. Patrząc z
    > szerszej perspektywy tylko iluzorycznie poprawia się humor użytkownikom
    > końcowym - długoterminowo doprowadzi to do spustoszenia...
    > Ot. Detroit, przecież tacy PIENIACZE jak TY byli za REGULOWANIEM życia
    > mieszkańców... Patrz do czego ich to doprowadziło...

    Nie, to Ty jesteś pieniaczem, ja tylko napisałem jak uważam. A że
    regulowanie jest złe to prawda tylko ...
    1. ciągle nie każdy może konkurować
    2. bez tego regulowania masz np gg. Jakoś rynek nie zweryfikował.

  • 79. Data: 2011-04-27 19:16:17
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl>

    > Płacę.

    Za gg, ftp. irc z których nie korzystasz ??? W jaki sposób ?!

    > Jakbyś tak miał płacić za każdą usługę to miałbyś tak
    >
    > Wyjdź o ceny łącza międzyoperatorskiego. Tańsze łącza mają już pewne
    > ograniczenia (zakaz dzielenia poza lokal np).

    No i bardzo źle.

    > A p2p generuje konkretny koszt u opa i dlatego może bez tego taniej
    > sprzedać.

    Każda używana usługa generuje koszt, więc to nie argument. A chodziło o to,
    że jak ISP może ograniczyć p2p to może także ograniczyć np voip. Co gorsza,
    może go ograniczyć bo sam świadczy taką usługę, albo dobry kolega świadczy.
    Rozumiesz chyba, że to działanie monopolistyczne a nie zbawcze jak to
    naświetla JanuszR choć oczywiście coś w tym p2p akurat jest.

  • 80. Data: 2011-04-27 19:18:25
    Temat: Re: debata o jako ci - UKE - zapraszamy
    Od: wm <...@w...pn>

    No tak ale nie za bardzo wiem jak na to można poradzić w rozsądny sposób.

    Tym bardziej, że dzisiaj mogę mieć piękny sygnał a za miesiąc kiepski bo
    między mną a stacją postawiono budynek.
    Albo ktoś wynajął sąsiednie akademiki na jakieś wakacyjne szkolenia
    gdzie ludzie na potęgę ciągną internet przez komórki.
    Niepewność działania internetu komórkowego to jego wrodzona cecha.

    Ewentualnie można wymusić na komórkowcach oświadczenia typu jak przed
    reklamami leków, że nie gwarantują nic.