  • Data: 2011-04-29 14:36:59
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Bofh,

    [...]

    > Czy dociera do Ciebie, że p2p zużywa znacznie więcej zasobów?

    No i co z tego? Różnica zasobów wcale nie jest tak wielka, jak
    próbujecie wmawiać.

    > I nie chodzi tylko o przepustowość sieci?

    Ależ właśnie o to chodzi. Chodzi o to, żeby pieprzeni dostawcy pizzy
    nie mogli wmówić klientom, że ten ogryzek, który dostarczają, to jest
    pizza, którą sobie zamówili. Bo dostawca najchętniej jedną pizze
    dostarczyłby wszystkim w okolicy i jeszcze chciałby im wmówić, że to
    dla ich dobra.

    > Ogólnie porównanie do dostawy pizzy jest bezsensowne, ale to
    > szczegół.

    Bardziej bezsensowne porównania tu padały - choćby z różnicą wagi
    1:100.

    > Mogę Ci podać inną analogię. Szwedzki stół. Płacisz 15 zł za śniadanie i
    > jesz ile chcesz. Jeden zje za 10, drugi za 20 zł, ale w sumie opłaca się
    > to restauracji. Tylko zrób taki szwedzki stół przy akademiku. Pójdziesz
    > z torbami.

    Ależ czy ktoś Ci przykłada pistolet do głowy i nakazuje stawianie
    szwedzkiego stołu przy akademiku? Nie odpowiada Ci gastronomia -
    przekwalifikuj się.

    > Życzę Ci 80% klientów lubiących p2p i rapidshare.

    Ależ ja jestem klientem. Używającym p2p od przypadku do przypadku a
    rapidshare w ogóle nie. A bronię dla zasady - tak samo jak broniłem
    kiedyś portu 25, którego blokada miała być lekarstwem na całe zło
    świata. Bronię właśnie dlatego, ze potrzebujemy porządnej sieci a nie
    szajki trochę większych urynanetów, wzajemnie trzymających się cenami
    za gardła.

    Mnie gówniane 2 Mbps kosztuje miesięcznie 130,38 PLN brutto. Nie jest
    to cena niska i nie zyczę sobie, żeby ktokolwiek za mnie decydował, z
    których aplikacji wolno mi korzystać.

    > Ciekawe jak wtedy zmienisz zdanie.

    A ja życzę sobie, żebyś przeczytał do końca, to co właśnie wyciąłeś.
    Powtórzę: z technologii tożsamych z p2p korzystaja również inne
    rozwiązania - chcesz to zablokować? Jakim prawem?
    Technologie rozpraszania przekazu bazująca na p2p w rzeczywistości
    dają mniejsze obciążenie łączy niż prostacka transmisja strumieniowa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl