  • Data: 2011-04-28 23:57:25
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.04.2011 23:48, B.Borkowski / borkow.org pisze:
    > Ja nie degraduje, a jestem małym ISP powyżej 1k klientów...
    > Ale jeśli przyjdzie klient i ponarzeka, że chce taniej i uznam, że da
    > się zrobić taniej tylko, że bez p2p, rapidshare itd, to zrobię mu taką
    > ofertę - on będzie zadowolony i ja też.

    A mogłeś zaoferować:
    - szybkie łącze ale z limitem 50GB/miesiąc - potem wolne
    - wolniejsze łącze, ale z proxy HTTP które zapewnia duży transfer dla
    plików mniejszych od 10MB dzięki czemu WWW działa w tempie turbo (tylko
    u nas *strony internetowe* działa jakbyś miał łącze 100Mb!!!)
    - kształtowanie ruchu tak aby przez pierwsze 5..10GB w tygodniu transfer
    był *2

    To jest droga, która prowadzi do poprawy jakości usług i zadowolenia
    klienta w świecie dziesiątek Mb/s - ktoś chce szybkie www - to mu je
    dajesz (a nie spowalniasz www wszystkim, którzy nie płacą), ktoś chce
    wolniejsze, ale low-latency - również dostarczasz (a nie każesz płacić
    za "najlepszy pakiet 100Mb" bo tam są lepsze pingi). I działają bez
    zaglądania do treści.

    Bo aktualne Twoje podejście można obrazowo przedstawić jako:
    - jaki piękny piesek, ile kosztuje?
    + 200zł
    - trochę drogo...
    + to jeżeli będziesz z pieskiem tylko chodzić na spacery a nie biegać to
    możemy mu złamać łapkę i będzie za 150zł

    A można by:
    + ten piesek jest trochę słabszy i pobiega max 2h dziennie, ale jest za
    140zł

    Poza tym zrozum, że Ty nie jesteś problemem - Ty musisz kombinować jak
    być konkurencyjnym na swoim terenie. Problemem są *wielcy*, którzy mogą
    doprowadzić do patologicznej sytuacji gdzie żeby mieć dostęp do ssh/
    pbi.edu.pl/news trzeba będzie kupić najdroższy pakiet.

    {Aktualnie jest tak z telewizją (poza chlubnymi wyjątkami) - chcesz mieć
    jakieś wartościowe programy a nie 'chłam' to musisz kupić sam szczyt
    oferty.}

    Michoo