  • Data: 2012-02-10 22:55:16
    Temat: Re: dcf na mrozie
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jh3mgf$to9$1@node2.news.atman.pl...
    > zagadnienie:
    > jak taką antenę zamocować w jakiejś plastikowej obudowie?
    > ja wymyśliłem, żeby wygiąć drut na groty do lutownicy i wlutować go jako
    > obejmę w płytkę... może Ktoś wymyśli coś lepszego?
    > ogólnie ze względu na zasięg chciałbym taki odbiornik wywalić na dach,
    > czyli temperatury w lecie + 80 st. w zimie - 40... jak to się zachowa?

    Pytanie tylko po co? DCF to sygnał z założenia cyfrowy. Więc jeśli
    zakłócenia są na tyle małe że daje się odczytać większość ramek, to po co
    kombinować? A ty jeszcze nie masz tego DCF-a, a już wiesz, że go będziesz
    musiał na dach wystawiać. Mój np. w pomieszczeniu zamkniętym świetnie działa
    o ile go od włączonego komputera przynajmniej metr oddalę.

    Poza tym mam w domu dwie stacje meteo z DCF-em i im się czasami (tak raz na
    kilka miesięcy) zdarza bzdury pokazać. Zakładam, że jest to przekłamana
    ramka z dobrze ustawionym bitem parzystości dla czasu. Tak więc ja w swoim
    sprzęcie zakładam, że ramki są dobre, jeśli uda mi się odebrać dwie kolejne
    ramki i czas w nich wskazany różni się o 1 minutę.
    Pomimo, że w ramce jest kilka bitów parzystości (każdy w innej sekcji
    danych), to ja jednak zakładam, że bity parzystości to takie sobie
    zabezpieczenie i wolę poprawność danych sprawdzać dodatkowo poprzez
    porównanie dwóch kolejnych ramek. Ten sposób nigdy mnie nie zawiódł, tzn. w
    odróżnieniu od kupnych stacji meteo mój sprzęt jeszcze nigdy bzdur nie
    pokazał.
    Szkoda, że w DCF nie pomyślano o przynajmniej kilkubitowej sumie kontrolnej
    dla ramki.