eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydCi - wynalazek diabła?Re: dCi - wynalazek diabła?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Krzysztof Matyasik <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: dCi - wynalazek diabła?
    Date: Sat, 16 Nov 2013 07:41:58 +0100
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 44
    Message-ID: <l673vp$cno$1@news.mm.pl>
    References: <vqvqzmmz109u$.d57q8ganugp5$.dlg@40tude.net>
    <l650sh$q1g$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-89-229-232-117.bielskpodlaski.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1384583993 13048 89.229.232.117 (16 Nov 2013 06:39:53 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Nov 2013 06:39:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
    Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <l650sh$q1g$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511024
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-11-15 12:34, Trybun pisze:
    > W dniu 2013-11-15 10:02, Jacek Maciejewski pisze:

    >
    > Auto ma być nowe czy używane? Jeżeli nowe (lub w miarę nowe) to jeszcze
    > weź pod uwagę kosztowną i problematyczną obsługę koszmaru zwanego "filtr
    > cząsteczek stałych", DPF itd. . Diesel w dzisiejszych czasach to tylko
    > dla kierowcy mającego dostęp do taniego paliwa. Zdecydowanie przyłączam
    > sie do chóru odradzającego Ci taki zakup, i to nie tylko na ten dci ale
    > każdego nowoczesnego diesla.

    O tak, filtr FAP to koszmar, który jest kosztowny i problematyczny.
    Ciszej mój, żeby mój nie usłyszał.

    Jako, że święta idą, pierwszy, kto się do mnie zgłosi, dostanie ode mnie
    filtr FAP po pełnej regeneracji (mycie chemią) za, powiedzmy, 400
    złotych - a co, zarobię sobie, a mam jeden zapasowy, który leży w piwnicy.

    Uściślijmy: moja 407SW ma już 178 tys. km na liczniku (przebieg jest
    pewny) i FAP jeszcze nie ma zamiaru zdychać. Jednak ze względu na to, że
    te filry obliczane są na około dwieście tys. km, profilaktycznie
    załatwiłem sobie drugi, oddałem do regeneracji (czyli umycia chemią) i
    odłożyłem na "gorsze czasy"...

    Odnośnie silników dCi to potwierdzam, panewki bez zamków to głupie
    rozwiązanie, ale dla przykładu Megane 1.5dCi mojej koleżanki z pracy o
    tym nie wie, przelatał już ponad 200 tys. km i nic złego się nie dzieje.
    Fakt, jest to silnik podwyższonego ryzyka, ale to nie oznacza, że każdy
    egzemplarz musi się zepsuć.

    Niedawno rozmawiałem z szczęśliwym i dumnym posiadaczem Forda Kugi
    2.0TDCI. Jakże on się wyśmiewał z mojego 2.0HDI... co za wyższość
    niemieckiej technologii nad francuską kupą! Odkąd powiedziałem mu, że ma
    silnik od żabojadów, przestał się do mnie odzywać. Ciekawe, czy zaczął
    już narzekać na silnik?

    Z drugiej strony, jeśli miałbym możliwość wymiany (nawet bezgotówkowej)
    mojej 407SW 2.0HDI na 407SW 2.2 albo - najlepiej - 3.0V6, wymieniłbym
    się bez wahania - przy obecnych przebiegach rzędu 15 - 20 tys. km
    rocznie diesel nie ma sensu, klekocze i wolniej się nagrzewa; chętnie
    pojeździłbym V6.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: