-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Krzysztof Matyasik <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: dCi - wynalazek diabła?
Date: Sat, 16 Nov 2013 07:41:58 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 44
Message-ID: <l673vp$cno$1@news.mm.pl>
References: <vqvqzmmz109u$.d57q8ganugp5$.dlg@40tude.net>
<l650sh$q1g$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89-229-232-117.bielskpodlaski.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1384583993 13048 89.229.232.117 (16 Nov 2013 06:39:53 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Nov 2013 06:39:53 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
Thunderbird/17.0.8
In-Reply-To: <l650sh$q1g$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2511024
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-11-15 12:34, Trybun pisze:
> W dniu 2013-11-15 10:02, Jacek Maciejewski pisze:
>
> Auto ma być nowe czy używane? Jeżeli nowe (lub w miarę nowe) to jeszcze
> weź pod uwagę kosztowną i problematyczną obsługę koszmaru zwanego "filtr
> cząsteczek stałych", DPF itd. . Diesel w dzisiejszych czasach to tylko
> dla kierowcy mającego dostęp do taniego paliwa. Zdecydowanie przyłączam
> sie do chóru odradzającego Ci taki zakup, i to nie tylko na ten dci ale
> każdego nowoczesnego diesla.
O tak, filtr FAP to koszmar, który jest kosztowny i problematyczny.
Ciszej mój, żeby mój nie usłyszał.
Jako, że święta idą, pierwszy, kto się do mnie zgłosi, dostanie ode mnie
filtr FAP po pełnej regeneracji (mycie chemią) za, powiedzmy, 400
złotych - a co, zarobię sobie, a mam jeden zapasowy, który leży w piwnicy.
Uściślijmy: moja 407SW ma już 178 tys. km na liczniku (przebieg jest
pewny) i FAP jeszcze nie ma zamiaru zdychać. Jednak ze względu na to, że
te filry obliczane są na około dwieście tys. km, profilaktycznie
załatwiłem sobie drugi, oddałem do regeneracji (czyli umycia chemią) i
odłożyłem na "gorsze czasy"...
Odnośnie silników dCi to potwierdzam, panewki bez zamków to głupie
rozwiązanie, ale dla przykładu Megane 1.5dCi mojej koleżanki z pracy o
tym nie wie, przelatał już ponad 200 tys. km i nic złego się nie dzieje.
Fakt, jest to silnik podwyższonego ryzyka, ale to nie oznacza, że każdy
egzemplarz musi się zepsuć.
Niedawno rozmawiałem z szczęśliwym i dumnym posiadaczem Forda Kugi
2.0TDCI. Jakże on się wyśmiewał z mojego 2.0HDI... co za wyższość
niemieckiej technologii nad francuską kupą! Odkąd powiedziałem mu, że ma
silnik od żabojadów, przestał się do mnie odzywać. Ciekawe, czy zaczął
już narzekać na silnik?
Z drugiej strony, jeśli miałbym możliwość wymiany (nawet bezgotówkowej)
mojej 407SW 2.0HDI na 407SW 2.2 albo - najlepiej - 3.0V6, wymieniłbym
się bez wahania - przy obecnych przebiegach rzędu 15 - 20 tys. km
rocznie diesel nie ma sensu, klekocze i wolniej się nagrzewa; chętnie
pojeździłbym V6.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.11.13 10:10 Sebastian Biały
- 16.11.13 12:42 Tadzik
- 16.11.13 14:03 sqlwiel
- 16.11.13 14:45 nom
- 16.11.13 18:31 Sebastian Biały
- 16.11.13 19:21 AZ
- 16.11.13 19:35 Maciek
- 16.11.13 20:25 Megrims
- 16.11.13 23:44 jerzu
- 17.11.13 13:19 nom
- 17.11.13 13:21 nom
- 17.11.13 17:13 ZIWK
- 17.11.13 17:57 Tomasz Gorbaczuk
- 17.11.13 18:02 Sebastian Biały
- 18.11.13 09:43 Piotr Klimek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=