  • Data: 2013-11-15 13:32:29
    Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
    Od: ZIWK <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale czy HDI to nie jest oznaczenie tego samego co dCi tylko u innego
    > producenta? Czyli silnik z "common rail"?

    Common Rail - to technologia obecnie niepodzielnie panująca w świecie
    Diesli - zamiast pompy wtryskowej indywidualnie podającej dawki paliwa
    do cylindrów pompa cały czas pompuje paliwo do wspólnego zasobnika o
    wysokim ciśnieniu, a paliwo dawkują wg poleceń ECU (kalkulatora wtrysku)
    wtryskiwacze.

    Każdy producent inaczej markuje swoje opracowania silników - często też
    mieszając oznaczenia handlowe.
    HDi - występuje wyłącznie w Citroenie/Peugeocie - ale też ten sam silnik
    może się nazywać JTD, TDCi...
    http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/10/25/masz-dies
    la-mozliwe-ze-jezdzisz-francuzem/

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\