-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.195.182.51.217
!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: czyste powietrze
Date: Tue, 5 Nov 2024 18:27:44 +0100
Organization: MAD
Sender: Myjk <>
Message-ID: <z...@m...org>
References: <v...@4...net> <1...@m...org>
<vg3a25$krq$1@news.chmurka.net> <1j6g47hfefenp$.dlg@myjk.org>
<vg61sd$u76$1@news.chmurka.net> <1v48brn1xfegk$.dlg@myjk.org>
<vg9mor$760$2@news.chmurka.net> <15zfai2ov481u$.dlg@myjk.org>
<vga3ec$osf$1@news.chmurka.net> <2ur9l1onclx4$.dlg@myjk.org>
<vga4vn$osf$3@news.chmurka.net> <1...@m...org>
<vgaltk$hug$3@news.chmurka.net>
<fgkbsvwj11bm$.1ux358gphcek6.dlg@40tude.net>
<vgapfn$n29$2@news.chmurka.net> <1fe3r13ybdl7l$.dlg@myjk.org>
<vgc50j$l8b$2@news.chmurka.net>
<60cw4lz73fc3.1istohifeiae6$.dlg@40tude.net>
Reply-To: m...@n...op.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
posting-host="195.182.51.217"; logging-data="683";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Cancel-Lock: sha1:Zcdxopc2SaF2LyjeUJpWAfwJNpU=
sha256:4logjAodg8xahqnBp8BNJAHssubuEaH0bAqjInYC3KI=
sha1:3pjdJrBTP/os7IbjCYmD6HOrbas=
sha256:oLgOVmkYxHgIDjDwzLiSS6uOFz3a7Mrmt7dmH/XQPSA=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2725808
[ ukryj nagłówki ]Tue, 5 Nov 2024 14:05:40 +0100, J.F
> On Tue, 5 Nov 2024 04:56:04 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 04-11-2024 o 21:26, Myjk pisze:
>>> Mon, 4 Nov 2024 16:33:12 +0100, Cavallino
>>>
>>>> Elektryk kręcił nosem na te kable, więc jest teraz 3* 10 mm do garażu, a
>>>> chata została na tym co było.
>>>
>>> Skoro 3F to raczej 5x... Tymczasem na jednym drucie
>>> miedzi 10mm2 to 30kW pójdzie... Jeśli do tego garażu
>>> nie było ponad 200m to go musiało kiedyś zdrowo popieścić.
>>
>> Mało wiesz o ładowaniu elektryka.
>> Gruby kabel powoduje mniejsze opory i straty.
Yhym, 7 lat ładowania samochodu to mało, parę lat montowania PV to też
mało, wykonywanie instalacji elektrycznych i rozdzielnić włącznie z doborem
przewodów to pewnie też mało. Że sprawdzam sobie z ciekawości termowizją
elementy obciążane i w praktyce widzę jak działa teoria to też pewnie mało.
Swoją drogą termowizja jest to jedno z elementarnych dla mnie narzędzi jak
jadę na przegląd rozdzielnicy, dzięki temu dla przykładu z miejsca widać,
jak się chwilę później okazało, drut N poza zaciskiem w różnicówce:
https://zapodaj.net/images/54efc97142b88.jpg
Pierwotnie świeciło na 160sC. Różnicówka oczywiście ugotowana,
nie reagowała już na TEST.
> W BEV raczej bez większego znaczenia.
Wszędzie ma to znaczenie, ale to się po prostu wcześniej LICZY. Przy
ładowaniu BEV nie ma większych różnic na przewodach AC, po prostu muszą
wytrzymać ciagłe maksymalne spodziewane obciążenie. Ładowarki swoje
przewody mają odpowiednio dobrane. Mój WB 22kW ma linki AC 6mm2.
A nie jakimś cudem 10.
Zaś przekroje są zazwyczaj większe niż mówi przewidziane do nich
obciążenie. Tak samo jak WAGO niby jest do 24A@230V, a wytrzymuje
nawet 60A. Przy 80A nadal działa ale plastikowa obudowa spływa.
>> Widzę po zachowaniu falownika 1F w domu, z powodu cienkiego kabla mocno
>> podnosi woltaż i czasem się wyłącza na kilka minut.
> A tu owszem - spory wpływ.
Dlatego się dobiera przekrój do długości i zaznaczałem to wyraźnie.
Ps. Nie widzę posta który cytujesz. Cenzura jakaś!
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.24 18:32 Myjk
- 05.11.24 18:34 Myjk
- 05.11.24 19:25 Shrek
- 05.11.24 19:28 Shrek
- 05.11.24 19:35 Shrek
- 05.11.24 20:10 Shrek
- 05.11.24 21:15 _Master_
- 05.11.24 21:28 Pixel(R)??
- 05.11.24 21:38 Myjk
- 05.11.24 22:35 io
- 05.11.24 22:53 Pixel(R)??
- 05.11.24 23:07 Pixel(R)??
- 05.11.24 23:16 io
- 05.11.24 23:25 Pixel(R)??
- 06.11.24 02:39 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
Najnowsze wątki
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-06 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-06 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-11-06 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-06 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2024-11-06 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2024-11-06 Poznań => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-06 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-06 Marki => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-06 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-06 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-06 Art. 118. [Terminy przedawnienia]
- 2024-11-06 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-06 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-11-06 Warszawa => Key Account Manager <=