  • Data: 2010-01-18 10:05:16
    Temat: Re: czym tanio a dobrze dopelnic w dol EF 24-105 F4?
    Od: Profesor Nic <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Sty, 00:14, "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>
    wrote:

    > ....i jest na tymze FF fatalny - ja nie wiem, czym sie ludzie zachwycaja
    > w tym obiektywie...
    > Fajny on jest moze wlasnie na APSC, który wycina z niego srodek,
    > ale na FF brzegi kadru sa po prostu kiepskie i tyle (5D)
    >
    > Czy jest ktos, kto moze powiedziec, ze jest zadowolony
    > z jakosci zdjec na calej powierzchni kadru z tego obiektywu (FF) ?

    Tak. Na f/4 jest winieta a na 24mm lekka beczka, ale wszystko do
    usuniecia.

    Przeszedlem przez Sigme 24-70, C 24-70, T 28-75 i zostalem ostatecznie
    z 24-105 - jak dla mnie idealny turystyczny sprzet, kiedy nie mozna
    zabrac duzo gratow. Optyka, budowa i funkcjonalnosc spokojnie na
    poziomie C 24-70. Czasem brakuje 2.8, ale rekompensuje to bardzo
    przydatnym zakresem i stabilizacja. Poza tym zawsze w torbie lezy 50-
    tka, jakby co ;)

    No ale to wszystko tylko na FF. Do cropa wg mnie bez sensu.

    P.

    PS
    Bawil sie ktos ta nowa sigma 24-70 z HSM na FF?