  • Data: 2011-01-18 20:39:20
    Temat: Re: czy zgłaszać (AC)
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Yogi(n) w <news:4d35e257$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .
    [...]

    > Nie, zaskakuje mnie jednak liczba osób, które starają się odpowiadać na
    > zadawane na grupie pytania, czytając BEZ ZROZUMIENIA pytanie.
    [...]
    > Hint - pytanie brzmiało mniej więcej: czy ustalenie
    > wysokości utraty zniżki wiąże się z koniecznością zgłoszenia szkody.

    Nie, brzmiało dokładnie tak:
    "- czy trzeba zgłosić, szkodę (AC), aby ustalić czy naprawa wiąże się ze
    zwiększeniem składki / utratą zniżek?"

    O wysokość nikt nie pytał -- "Nie, przynajmniej w Compensie i Hestii nie
    trzeba zgłaszać, żeby się dowiedziec ile % składki tracisz" -- nie
    przeczytałeś pytania ze zrozumieniem?

    > Wskaż proszę odpowiedź na takie pytanie w OWU.

    Przytoczyłem, ale czujnie wyciąłeś, więc proszę raz jeszcze:
    "Po każdej szkodzie, za którą wypłacono odszkodowanie, z wyjątkiem szkód
    kradzieżowych i szkód polegających na uszkodzeniu wnętrza pojazdu przez
    osoby, których przewóz wymagany był potrzebą udzielenia pomocy medycznej,
    następuje przemieszczenie o dwie klasy bonus - malus w górę tabeli"

    A tu masz OWU AC Hestii, o której pisałeś:

    § 2
    1. Za opłatą dodatkowej składki ubezpieczenie Autocasco
    może zostać rozszerzone o ubezpieczenie ryzyka utraty zniżki
    za bezszkodową kontynuację ubezpieczenia w Ergo Hestii i
    bezszkodowy przebieg ubezpieczenia.
    2. W przypadku gdy w okresie ubezpieczenia Autocasco dojdzie do
    nie więcej niż jednej szkody skutkującej wypłatą odszkodowania z
    tytułu niniejszej umowy to Ubezpieczony zachowuje przysługujące
    mu zniżki za bezszkodową kontynuację ubezpieczenia w Ergo Hestii i
    bezszkodowy przebieg ubezpieczenia na dotychczasowym poziomie.
    3. Jeżeli w trakcie okresu ubezpieczenia dojdzie do więcej niż
    jednej szkody, to przy zawieraniu kolejnej umowy ubezpieczenia
    Autocasco zniżki bądź zwyżki za przebieg ubezpieczenia oblicza się
    biorąc pod uwagę wszystkie szkody poza jedną objętą ochroną na
    mocy niniejszej klauzuli. Jednocześnie Ubezpieczony traci zniżkę za
    bezszkodową kontynuację ubezpieczenia w Ergo Hestii.
    </quote>

    Z przytoczonych fragmentów OWU nie potrafisz wydedukować, że nie trzeba
    zgłaszać szkody, żeby poznać odpowiedź na zadane pytanie, że nie trzeba
    dzwonić do Hestii...?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]