  • 1. Data: 2010-02-04 22:56:12
    Temat: czy wprowadzenie obcego ciala do dolotu znacznie wplynie na prace silnika?
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    witam,

    czy zamontowanie w kolektorze takich dysz gazowych:
    http://tinyurl.com/yag2ege

    wplynie jakosc ISTOTNIE na transport powietrza do cylindrow?

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

  • 2. Data: 2010-02-04 23:00:38
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    > Jak będą wystawać to na pewno nie pomogą, a czy coś popsują "ISTOTNIE" to
    > zależy jak dla kogo.

    ale gdzie beda wystawac?
    a tak obiektywnie to co moze sie stac?

    /pisz

  • 3. Data: 2010-02-05 13:17:35
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    > Mnie pytasz? Przecież to Ty je chcesz tam "wprowadzać". Skoro pytasz czy
    > wpłynie, to założyłem, że będą wystawać.

    no ale tu nie ma co zakladac, tego nie da sie zamontowac tak zeby nie
    "wystawalo" w dolocie

    /pisz

  • 4. Data: 2010-02-05 16:06:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Artur pisze:
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości

    > no ale tu nie ma co zakladac, tego nie da sie zamontowac tak zeby nie
    > "wystawalo" w dolocie

    Ile może zabrać mocy taki wystający kikucik?
    Sądzę że efekt jest niemierzalny, skoro poważna zwężka
    w dolocie, która zmniejsza średnicę z np. 50 na 35 mm
    w miejscy jej zamontowania (czyli przekrój -50%!) zabiera
    raptem kilka % mocy. Mówię tu o mikserze w LPG II gen.

  • 5. Data: 2010-02-05 16:51:56
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w

> [...]
    > w miejscy jej zamontowania (czyli przekrój -50%!) zabiera
    > raptem kilka % mocy. Mówię tu o mikserze w LPG II gen.

    No co Ty... przecierz nie od dzis wiadomo, ze polerowanie kolektora
    dolotowego dodaje 30 % mocy ;)

    --
    Picasso

  • 6. Data: 2010-02-05 17:03:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jakub Witkowski wrote:

    > Ile może zabrać mocy taki wystający kikucik? Sądzę że efekt jest
    > niemierzalny,

    To po co się poleruje wewnątrz kolektory dolotowe?

    > skoro poważna zwężka w dolocie, która zmniejsza średnicę z
    > np. 50 na 35 mm w miejscy jej zamontowania (czyli przekrój -50%!)
    > zabiera raptem kilka % mocy. Mówię tu o mikserze w LPG II gen.

    Te % to tak bardzo optymistycznie, w wielu silnikach znacznie więcej.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-02-06 00:51:04
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    > To po co się poleruje wewnątrz kolektory dolotowe?

    no wlasnie, po co?
    czy efektem polerki ma byc zwiekszenie srednicy czy raczej lepszy poslizg
    strumienia powietrza?
    bo moze sobie wypoleruje w zamian za wprowadzenie tych rurek...

    /pisz

  • 8. Data: 2010-02-09 13:34:58
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    to pisze:

    > To po co się poleruje wewnątrz kolektory dolotowe?

    Jako element końcowy przeróbek polegających całego dolotu, filtra,
    również wymiany wałków rozrządu a nawet samych zaworów i ich gniazd.
    W ostatecznym rachunku najbardziej liczy się miejsce gdzie powstaje
    najwęższe gardło (najwyższy opór), jeśli owym miejscem staje się
    kolektor to jego polerka może coś wnieść.

    > Te % to tak bardzo optymistycznie, w wielu silnikach znacznie więcej.

    Zwłaszcza w tych bardziej wyżyłowanych, w których każdy element jest
    dość mocno optymalizowany pod kątem osiągów. Ale w takim typowym
    toczydle, to te kilka % to dość typowa wartość. Nie wiem co ma kolega
    Artur zamiar zagazować.

  • 9. Data: 2010-02-09 13:35:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Artur pisze:
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości

    > no wlasnie, po co?
    > czy efektem polerki ma byc zwiekszenie srednicy czy raczej lepszy
    > poslizg strumienia powietrza?

    Zmniejszenie zmniejszenie turbulencji a zatem i oporu powietrza w kanale.