  • 61. Data: 2015-01-03 14:44:00
    Temat: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2015 21:52:54 +0100, janusz_k napisał(a):

    > Powiem delikatnie że się mylisz i kobitę w błąd wprowadzasz, miernikiem
    > za parę
    >
    > zł to możesz co najwyżej zwykłą żarówkę pomierzyć i to przy stałości nap
    > sieci,

    pomijajac imho istotny i zupelnie podstawowy fakt, ze trzeba sie tym
    amperomierzem wpiac szeregowo, miedzy gniazdko a zarowke, co wygodne ani
    bezpieczne dla laika na pewno nie jest.

    --
    jg

  • 62. Data: 2015-01-03 18:36:26
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 14:10, Mirek pisze:
> [...]
    g-normy.html

    > Czyli w ogóle nie jest brany pod uwagę opór powietrza? opór tylnej osi?

    Na to wygląda. Z tym że ja jakoś nie wyobrażam sobie aby *standardowe*
    warunki takiego badania dało by się zrealizować inaczej.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 63. Data: 2015-01-03 18:46:31
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 00:29, J.F. pisze:

    > O roznych oporach slyszalem, ale slyszalem tez ze Ohm stwierdzil ze
    > napiecie jest proporcjonalne do plynacego pradu dla danego
    > przewodnika.
    > I wspolczynnik proporcjonalnosci nazywamy oporem.
    >
    > A jak proporcjonalnosci nie ma, to i oporu byc nie moze :-)

    I co wtedy jest?
    Sądzisz, że iloraz U/I nie ma wtedy lokalnie jakiejś wartości?

  • 64. Data: 2015-01-03 20:15:12
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 14:44, jg pisze:

    > pomijajac imho istotny i zupelnie podstawowy fakt, ze trzeba sie tym
    > amperomierzem wpiac szeregowo, miedzy gniazdko a zarowke, co wygodne ani
    > bezpieczne dla laika na pewno nie jest.

    No właśnie, parę postów niżej to samo napisałem.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 65. Data: 2015-01-03 20:20:52
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 14:05, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie Ty mieszkasz, że napięcie w sieci masz aż tak niestabilne, że
    W mieście ale na peryferiach, ale to niczego nie zmienia, energetyka i
    przepisy zakładają zmianę nap sieciowego IMHO +5% -10%, tak się składa
    że dość często mierzę nap sieci i obserwuję zmiany, są i to dość spore,
    wystarczająco aby pomiar na 1 miernik nie miał w zasadzie sensu,
    abstrachuję już od rms potrzebnym dla większości odbiorników.

    > zakładasz, że między zmierzeniem napięcia a prądu się istotnie zmieniło
    > i potem przed kolejnym zmierzeniem napięcia znów (dla zmylenia
    > przeciwnika) wróciło do poprzedniej wartości?

    > Stwierdzenie faktu: "Do zmierzenia mocy pobieranej przez żarówkę
    > wystarczy najtańszy multimetr." nie jest radą tylko informacją.
    > P.G.
    Ale błędną, poza tym ta kobieta tego pomiaru nie zrobi.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 66. Data: 2015-01-03 20:26:18
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 13:55, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Może sprecyzuj za co mnie wyzywasz bo nie mam pojęcia.
    Bo kibita mówi o odbiornikach energii, różnych, jak sądzisz ile z nich
    będzie obciążeniem czysto rezystancyjnym, oraz jak sądzisz czy ona
    będzie widziała jaka jest różnica pomiędzy nimi?

    > Ja nie widzę jakiegoś większego problemu ze zmierzeniem mocy pobieranej
    przez _zwykłą_ żarówkę za pomocą najtańszego multimetru.
    No właśnie dodałeś zwykłą, ale żarówka to też led czy świetlówka, sporo
    ludzi nazywa to żarówką bo świeci.

    > Oczywiście nie z dokładnością 0.1% ale coś rzędu 4% powinno się udać.
    Tylko po co jak można kupić dedykowany mierniczek za 40zł?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

    PS Przepraszam za nawiedzonego :)

  • 67. Data: 2015-01-03 20:44:15
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message

    > Co to znaczy "pokazać"?

    > Odbiorniki mają swoją moc znamionową napisaną na obudowie. Żeby
    > przeczytać nie trzeba urządzeń.

    Napisaną przez kogo?
    Mój (jestem producentem) wzmacniacz z trafem o mocy znamionowej 200W, nie
    pobiera nieustannie mocy 200W.
    Niestety nie przyszło mi do głowy wypisywac na obudowie, ile ma pobierać.
    Mądralo...

  • 68. Data: 2015-01-03 20:49:58
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    Ah rozumiem.
    Platformowe głupki dodadzą kosinusa i zacałkują w pernambuko.

  • 69. Data: 2015-01-03 20:52:00
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > Weź się nie popisuj tylko podejmij argumentowalną dyskusję.

    A może Ty nie podejmuj się udawać eksperta w dziedzinie, o której nie masz
    pojęcia.
    Dobry zwyczaj.

  • 70. Data: 2015-01-03 22:50:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-02 o 22:02, PeJot pisze:
    > W dniu 2015-01-02 o 14:22, Majka pisze:
    >(...)
    > jest od obciążenia urządzenia, czyli konkretnych, zmiennych warunków
    > pracy. Najprostszym przykładem jest odkurzacz, którego moc pobierana
    > jest zależna od stopnia przytkania ssawki. Dlatego w warunkach
    > amatorskich porównywanie takich urządzeń pod względem poboru energii
    > jest niewykonalne.

    To tutaj pytanie za puszkę piwa ;)

    Jak się odkurzacz (lub inny wentylator) zatka, to pobierany prąd maleje,
    czy rośnie?

    I pytanie za zgrzewkę piwa:
    Dlaczego maleje?

    --