  • Data: 2015-01-03 10:45:38
    Temat: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-02 o 22:40, Dykus pisze:

    > A co z różnymi opcjami "ECO" w sprzęcie AGD? Mam w pralce - pranie trwa
    > do godziny dłużej, w zmywarce to samo - tryb ECO to +1h. Warto tego
    > używać, czy to zwykła ekościema? [...]

    Miałem pralkę z Polaru z opcją "eko". Brała tyle samo wody i grzała do
    takiej samej temperatury, jak przy wyłączonym "eko", oczywiście trwało
    to dłużej. Zadzwoniłem do kolegi pracującego w Polarze, okazało się, że
    tą opcję dodano aby spełnić debilną normę pozwalającą używać znaczku
    zielonego listka dla urządzeń o określonej mocy. W całkowitej abstrakcji
    do zużywanej energii. ale było to naście lat temu.
    Nie jest to jednak regułą. W zeszłym roku dzień przed wigilią zepsuł mi
    się ogrzewacz przepływowy. Był na gwarancji, ale gdy pomyślałem, że
    święta i sylwestra spędzę bez ciepłej wody, pojechałem do sklepu i
    kupiłem flagowy model Stiebel-Eltron. W instrukcji przeczytałem, że
    ogrzewając wodę do tej samej temperatury zużywa mniej energii niż
    konkurencja. "No to pojechali po bandzie", pomyślałem sobie. Otóż nie do
    końca. Ten podgrzewacz ma ogranicznik przepływu sterowany serwem, możesz
    ustawić na przykład limit na 7 litrów na minutę i nawet przy całkowicie
    otwartym kranie nie będzie więcej (ogranicznik jest niezbyt dokładny,
    przy nastawie 7 daje nawet 8 litrów na minutę, ale zawsze to osiem, nie
    dwanaście).

    P.P.