  • Data: 2015-01-03 14:29:10
    Temat: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Od: Bool <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-03 o 12:55, Tornad pisze:

    > Ale zaszalales.
    > Mnie kiedys uczono, ze zaleznosc P=U*I, gdy odbiornik nie ma zadnych
    > indukcyjnosci, reaktancji, cosinusa fi i co tam jeszcze, jest poprawna rowniez
    > dla pradu zmiennego.

    W przypadku odbiornika rezystancyjnego zależność na moc redukuje się do tej postaci
    którą podałeś.
    Wątek dotyczy pomiaru energii pobieranej przez urządzenia włączane do sieci, wiec
    niekoniecznie
    takich które posiadają tylko rezystancję, ale również reaktancję.

    > Watek dotyczy zarowek, ktore pobieraja taka moc, niezaleznie od tego czy
    > prad jest przemienny, staly, zmienny, pulsujacy czy nawet wygenerowany w czasie
    > glaskania kota:)

    Zgoda, ale pod warunkiem, że wartość skuteczna dla tych wszystkich przebiegów jest
    taka sama.

    > W sumie Twoja "miazdzaca" krytyka mojej wypowiedzi wcale nie zmienia mojej
    > opinii, ze taka przelotka, wlaczona do gniazdka, pozyteczna jest.

    Moim celem ni była niczyja krytyka. Tą grupę pewnie czytają mniej doświadczeni i
    mogliby założyć że
    tak właśnie można policzyć moc dla dowolnego odbiornika.

    > Szczegolnie, ze te drozsze sa ukladami technicznie zaawansowanymi i mierza nie
    > tylko moc, ale na zadanie wyswietlaja rowniez moc czynna i bierna, napiecie,
    > natezenie, czas, a po wprowadzenie stawki za 1 kWh, wyswietla Ci koszt zagrzania
    wody na herbate, w 2 kilowatowym czajniku czy mikrofalowce.

    Mierzyć moc czynną to nie jest problem. Wystarczy odpowiednio szybko próbkować
    napięcie i prąd i
    liczyć całkę za okres z iloczynu tych wartości.

    Z mocą bierną jest problem w przypadku przebiegów odkształconych. Chyba nadal nie ma
    jednej
    zaakceptowanej definicji (Budeanu, Frytze, itd.)