  • Data: 2015-01-02 21:22:42
    Temat: Re: czy wierzycie takim licznikom energii?
    Od: Jawi <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-02 o 14:22, Majka pisze:
    > Czy wierzycie we wskazania małych liczników zużycia energii?
    > takich, co są wkładane do gniazdka i można nimi sprawdzić pobór energii dla jednego
    urządzenia/odbiornika?

    > Zdaję sobie sprawę, że wskazania mogą nie być dokładne co do jednostki (W, Wh).
    > Jednak chciałabym, żeby takie urządzenie potrafiło pokazać szereg urządzeń wg ich
    zużycia i nie myliło się.
    > Na przykład żeby pozwoliło poszeregować odbiorniki wg ich prawdziwej mocy i poboru,
    nawet przy nieco "rozjechanych" jednostkach:
    > jeśli będę miała żarówki stare typowe o mocach 5, 15, 25, 40 i 60 W,
    > to żeby ten licznik pokazał prawdziwy szereg 5/15/25/40/60, nawet jeśliby jednostki
    miały odbiegać od rzeczywistych (wskazanie żeby było przykładowo 4W, 12W, 29W, 38W,
    64W). Mam nadzieję, że mój przekaz jest zrozumiały...

    > I prośba na koniec:
    > Możecie podać przykłady urządzeń (nazwa lub www lub aukcja Allegro), którymi
    posługujecie się w domach, i im ufacie?
    problem z watomierzami z alledrogo i wszystkich tanich urządzeń jest
    taki, że dokładność wskazań z określoną
    dokładnością zaczyna się od progu minimalnego. Zazwyczaj 5W.
    Dokładność mierników będzie różna dla różnych poborów energii. Bywają
    mierniki, które zaczynają mierzyć z podaną zadeklarowaną klasą
    dokładności od pewnego minimalnego poboru energii. Często jest to >5W.
    Czyli jakiejś ładowarki do komórki takim tanim miernikiem nie
    pomierzysz, albo błąd pomiaru będzie dochodził do kilkudziesięciu procent.
    Zresztą spójrz na test, który nie jest może idealny, ale na pierwsze
    wyrobienie sobie poglądu powinien wystarczyć. Masz porównanie i test 5
    urządzeń za różną cenę:
    http://www.komputerswiat.pl/testy/sprzet/mierniki-i-
    sensory/2011/04/test-miernikow-energii-elektrycznej.
    aspx