  • Data: 2013-05-06 11:00:32
    Temat: Re: czy ten ethenet over...
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-05-04, o godz. 21:59:19
    BartekK <s...@d...org> napisał(a):

    > Tp-link, ale nie 500Mb/s, tylko coś starszego, chyba był zestaw 3 czy
    > 4 sztuk TL-PA211 200Mbps sprzedawany w jednym pudełku - klient
    > stwierdził, że 200Mb/s to powinno dać 20MB/s i to mu wystarczy. A
    > praktyka jest jak widać, Mbps to parametr marketingowy jak przy wifi,
    > a realnie ile wyjdzie to nikt nie zagwarantuje.

    Ciekawe - bo ja mam w 4-5 lokalizacjach na tych (i paru innych
    modelach TP-Link) instalacje od 2 do 7 adapterów i nie ma problemów.
    Z doświadczenia warto sprawdzić czy coś nie śmieci w instalacji
    elektrycznej. Plus zwrócić uwagę na to że adaptery mają 200Mbps a karta
    sieciowa w urządzeniu czy kompie negocjuje 100 albo nawet 10Mbps.

    Używam też pary takich adapterów (ale 500Mbps) w domu. W budynku piętra
    mieszkania przesunięte sporo wobec siebie (po dwu stronach schodów),
    Brak możliwości pociągnięcia nowych kabli, WiFi nie sprawdza się w
    takich warunkach (za dużo ścian, mnóstwo odbić, kilkaset sieci w
    zasięgu bo to warszawski Ursynów). Para adapterów do sprowadzenia
    sygnału na dół przy teoretycznej prędkości 500Mbps spokojnie przesyła
    bezproblemowo streaming z QNAP-a na TV.

    Zdrówko