  • 1. Data: 2013-05-04 20:08:11
    Temat: czy ten ethenet over...
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    czy ten ethenet over gniazdka elektryczne (PCL) to jest coś wart?

    mam miedzianą instalację, i ... po wifi to raczej marnie (predkosc), a
    kabla nie bardzo mam jak pociagnac bez zdemolowania sporej czesci scian.

    Coś jak to

    http://www.morele.net/urzadzenie-plc-tp-link-tl-pa51
    1-starter-kit-zestaw-dwoch-adapterow-448561/

  • 2. Data: 2013-05-04 20:45:20
    Temat: Re: czy ten ethenet over...
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Mr. Misio naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Coś jak to
    >
    > http://www.morele.net/urzadzenie-plc-tp-link-tl-pa51
    1-starter-kit-zestaw-dwoch-adapterow-448561/

    Może nie te same ale na podobnych komponentach mam zbudowaną sieć u jednego
    z klientów. Działa wyśmienicie, domek jednorodzinny - budowa to lata ok 70
    ubiegłego wieku, brak mozliwości pociągnięcia kabli ethernetowych.
    Dodatkowo musiałem oddzielić jeden segment sieci od reszty by działała
    drukarka sieciowa tylko z jednym komputerem, postawiłem za taką końcówką
    router, skonfigurowałem nowy segment sieci i działa tak jak chciałem.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Przemęczony pracą wywiadowczą Stirlitz miał koszmary senne. Śniło mu

  • 3. Data: 2013-05-04 20:58:50
    Od: Olaf Frikiof Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 4 May 2013 20:45:20 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <1axxbr2k4y82g$.13f24kee7rt18$.dlg@40tude.net>
    od " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh> :
> [...]
    >drukarka sieciowa tylko z jednym komputerem, postawiłem za taką końcówką
    >router, skonfigurowałem nowy segment sieci i działa tak jak chciałem.

    Jakie u tego klienta są transfery? Bo tu:
    http://us.generation-nt.com/gigabit-hd-plc-belkin-st
    arter-kit-test-hardware-review-2097921-3.html
    nie wygląda to najlepiej.
    --
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=NF-R-McfN1Q#t=80s

  • 4. Data: 2013-05-04 21:03:19
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-04 20:08, Mr. Misio pisze:
    > czy ten ethenet over gniazdka elektryczne (PCL) to jest coś wart?
    >
    > mam miedzianą instalację, i ... po wifi to raczej marnie (predkosc), a
    > kabla nie bardzo mam jak pociagnac bez zdemolowania sporej czesci scian.

    Miałem tak, że ze dwa razy klient się na to uparł, i dwa razy dostał,
    realne transfery przy większych plikach ~1-3MB/s, gdzie tyle samo można
    by po wifi b/g/n zrobić, a bez cudowania z dziwnymi skrzynkami. W
    dodatku transfery totalnie niepowtarzalne, tzn raz działa ledwo ledwo
    1MB/s, na drugi dzień leci >3MB/s, a czasami niby link jest, a działa
    jakby nie działało, konieczny restart wszystkich urządzeń. Skończyło się
    na wymianie na eth 1Gbit w jednym miejscu, i wifi w drugim. I wyszło
    taniej i znacznie lepiej.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-05-04 21:22:39
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 04 May 2013 21:03:19 +0200, BartekK napisał(a):

> [...]
    > jakby nie działało, konieczny restart wszystkich urządzeń. Skończyło się
    > na wymianie na eth 1Gbit w jednym miejscu, i wifi w drugim. I wyszło

    A mozesz ku przestrodze podac model urzedzenia lub chociaz producenta?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 6. Data: 2013-05-04 21:59:19
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-04 21:22, R.e.m.e.K pisze:

    > A mozesz ku przestrodze podac model urzedzenia lub chociaz producenta?

    Tp-link, ale nie 500Mb/s, tylko coś starszego, chyba był zestaw 3 czy 4
    sztuk TL-PA211 200Mbps sprzedawany w jednym pudełku - klient stwierdził,
    że 200Mb/s to powinno dać 20MB/s i to mu wystarczy. A praktyka jest jak
    widać, Mbps to parametr marketingowy jak przy wifi, a realnie ile
    wyjdzie to nikt nie zagwarantuje.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-05-04 22:31:49
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-05-04 21:59, BartekK pisze:

> [...]
    > że 200Mb/s to powinno dać 20MB/s i to mu wystarczy. A praktyka jest jak
    > widać, Mbps to parametr marketingowy jak przy wifi, a realnie ile

    Ale to było na jednej fazie i przed licznikiem energii elektrycznej (lub
    jak kto woli określać "za)? Nie przechodziło przez różnicówki itp? U
    mojego byłego szefa nie było możliwości "położenia" wifi - zbyt grube i
    zbyt porządnie zrobione ściany. Wszystko zależy od instalacji, jak
    kiepska i kiepsko zrobiona, to cudów nie ma. U niego transfery 8-11
    MBajtów/s. Tyle, że trzeba było sprawdzać w różnych gniazdkach, bo
    czasami było tragicznie, ale przełożenie do innego gniazdka powodowało
    wzrost prędkości nawet 20 krotny.

  • 8. Data: 2013-05-04 23:21:48
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Mr. Misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > czy ten ethenet over gniazdka elektryczne (PCL) to jest coś wart?
    >
    > mam miedzianą instalację, i ... po wifi to raczej marnie (predkosc), a
    > kabla nie bardzo mam jak pociagnac bez zdemolowania sporej czesci scian.

    PLC ewoluuje, sprzęt do tego typu transmisji jest coraz lepszy. Test kilku
    urządzeń PLC z zeszłego roku:
    http://pclab.pl/art50907.html

  • 9. Data: 2013-05-05 07:46:15
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Olaf Frikiof
    Skiorvensen naskrobał(a):

    > Jakie u tego klienta są transfery? Bo tu:
    > http://us.generation-nt.com/gigabit-hd-plc-belkin-st
    arter-kit-test-hardware-review-2097921-3.html
    > nie wygląda to najlepiej.

    No nie jest to żadna korporacja, kilka komputerów w różnych częściach domku
    podłączonych do sieci. Każdy z nich uzyskuje IP od modemoroutera
    centaralnego i nikt nie narzeka na prędkości lub zrywanie połączeń jak
    miało to miejsce przy pierwszych próbach zastosowania WiFi.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz szedł nocą przez las i nagle zobaczył na gałęzi parę świecących

  • 10. Data: 2013-05-05 10:24:45
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik BQB napisał:

> [...]
    > MBajtów/s. Tyle, że trzeba było sprawdzać w różnych gniazdkach, bo
    > czasami było tragicznie, ale przełożenie do innego gniazdka powodowało

    Hmmm, kurde, jak mam wydac 3 stówki to musze obczaic czy to byloby w
    jednym obwodzie. Wydaje mi sie, że tak, choc nie pamietam. Jak robilem
    wymiane na miedziana instalacje, to zainstalowalem podsufitowe gniazdka
    (przydaja sie, zamiast za meblami sa nad meblami ;) i jesli je
    pociagnalem z obwodu "sufitowego" odwietlenia to w calym lokalu bedzie
    to jeden obwod... a jak nie... to dupa. pozostale czesci lokalu maja
    powydzielane obwody :/

    Caly czas kombinuje jakby tu puscic po prostu ethernetowy kabel, zeby
    choc czesciowo go ukryc. Ale po drodze mam jedna sciane nosna i w drugim
    miejscu demontaz mebli, zeby sie przebic, przeciagnac i znow zmontowac.