-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.internet
ia.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
Date: Mon, 04 Jul 2011 19:40:38 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 66
Message-ID: <iusuh3$c00$1@mx1.internetia.pl>
References: <iumq5k$9u2$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <iurnkn$cld$1@inews.gazeta.pl>
<iurp1a$gol$1@inews.gazeta.pl>
<4e11d04d$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
<iusn9u$fle$1@mx1.internetia.pl>
<4e11e235$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-253-109-239.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1309801827 12288 77.253.109.239 (4 Jul 2011 17:50:27 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jul 2011 17:50:27 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <4e11e235$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
Thunderbird/3.1.11
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2381829
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-07-04 17:54, to pisze:
> Artur Maśląg
>
>> Dla każdego myślącego nie jest to oczywiste, ponieważ nie sposób to
>> ocenić w 100%, skoro zatrzymały się przed pasami, a tam dodatkowo byli
>> piesi.
>
> Z opisu wynika, że tam "stały", a nie dopiero się zatrzymywały, więc jest
> to oczywiste. Stanęły wcześniej, bo chciały skręcić, ale nie było można.
> Piesi pojawili się później.
Z opisu w żadnym miejscu nie wynika, by tak sytuacja miała wyglądać.
Zwyczajnie założyłeś sobie prostszy przypadek, by łatwiej udowadniać
mniejsza winę kierowcy, a większą pieszych. To spory błąd i jak wiemy
właśnie do wypadku doprowadził.
>> Nie może być - więc jednak mogli ustępować pieszym
>> pierwszeństwa/puszczać ich na pasach?
>
> Ten przepis mówi wyraźnie o zatrzymaniu się w celu ustąpienia
> pierwszeństwu pieszemu. Czyli widzisz pieszego wchodzącego na pasy i się
> zatrzymujesz.
A co mnie ten przepis obchodzi, skoro Ty zakładasz, że tak sytuacja nie
miała miejsca? Zresztą ten przepis również będzie miał miejsce, jeżeli
wciąż puszczam pieszych, ponieważ nie mam miejsca do zatrzymania się
za pasami. Tylko mi tutaj nie wyskakuj z tekstem o utrudnianiu ruchu,
zamiast ustępowania pierwszeństwa.
> To opisuje ten przepis. Inne sytuacje opisują inne przepisy.
No pewnie - tak rozmyć temat, by umniejszyć winę kierowcy.
>>> Tyle, ze to zupełnie inny przepis.
>>
>> A co mnie obchodzą jakieś szczegółowe zapisy, skoro złamał elementarne
>> zasady bezpieczeństwa na drodze? Pomijam wprost kwestie złamania
>> ograniczenia prędkości - złamał Art. 3, który jest niejako nadrzędnym.
>
> Ale z tym się zgadzamy, ja twierdze wyłącznie, że ten, konkretny przepis,
> nie został najprawdopodobniej złamany, bo mówi o czym innym.
Póki co, to nie udało Ci się podważyć naruszenie tego przepisu również.
> Czy tak trudno oddzielić jedno od drugiego?
Próba rozdzielania prowadzi do wyciągania fałszywych wniosków, co
zresztą bywa wykorzystywane przez faktycznych sprawców. Tak naprawdę
nieistotne są szczegóły, a złamanie bardziej ogólnych zasad poruszania
się po drogach. W Polsce wciąż pokutuje taka interpretacja prawa, że
niby przepis szczegółowy przesłania przepis ogólny, czy też fakt
łamania przepisów ogólnych oraz szczegółowych daje prawo korzystania
z dobrodziejstw/pierwszeństwa innego przepisu szczegółowego, co
prowadzi do patologii w zakresie orzecznictwa oraz wielu debilnych
zachowań drogach. Na szczeście to się powoli zmienia - tak w zakresie
orzecznictwa jak i zachowań na drogach. Mam nadzieję, że kiedyś to
zrozumie wiele osób - w tym i Ty.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.11 20:00 Cavallino
- 04.07.11 20:01 Shrek
- 04.07.11 20:05 Cavallino
- 04.07.11 20:03 Cavallino
- 04.07.11 20:16 Shrek
- 04.07.11 20:17 Michał Gut
- 04.07.11 20:29 Shrek
- 04.07.11 20:20 Shrek
- 04.07.11 20:11 Cavallino
- 04.07.11 20:54 Shrek
- 04.07.11 20:38 Shrek
- 04.07.11 20:44 DoQ
- 04.07.11 22:36 Andrzej Lawa
- 04.07.11 22:46 Cavallino
- 04.07.11 22:41 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=