  • Data: 2013-07-19 01:05:10
    Temat: Re: czy pamieci ddr2 800 MHz powinny miec radiator ?
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-07-12 11:02, maciek pisze:
    > I co się stanie jak się przegrzeją, spalą się czy po prostu przestaną
    > działać.
    >
    > Miałem kiedyś celerona co potrafił chodzić przy 100C bo mu radiator
    > się poluzował ale efekt był taki że przy intensywnym liczeniu komputer
    > sam się wyłączał ale nie było uszkodzenia w sprzęcie, i pytam się czy
    > takiego samego zabezpieczenia mogę spodziewać się przy RAMie ?

    Przecież te pamięci działają z zegarem 400 MHz - jak na dzisiejsze
    standardy tyle co nic, nawet biorąc pod uwagę że DDR2 są zasilane
    wyższym napięciem niż DDR3 i pierwsze miały jeszcze kostki starsze niż
    BGA. Jak nie będziesz katował ich nie-wiadomo-jakim napięciem to nic nie
    ma prawa się zdarzyć. Teraz nie chce mi się przekładać czujnika obudowy
    (NZXT Trinity ma tylko jeden) z mosfetów na pamięć, ale swego czasu
    sprawdzałem jak to wygląda dla DDR3 1600 i to zasilanych zgodnie ze
    specyfikacją producenta podwyższonym 1,65V (standardowe 1,5V jest dla
    trybu 1333) - 4 sticki Kingstonów HyperX 1600 gęsto obok siebie bez
    nawiewu. AFAIR nawet w trybie 1600/1,65V radiatory na nich były ledwie
    ~5 stopni cieplejsze niż temperatura powietrza w obudowie, więc nie masz
    sobie czym głowy zawracać. Radiatory na modułach RAM są zasadniczo albo
    dla wysokiego OC z podnoszeniem napięcia ...albo w celach marketingowych
    do zestawów gamingowych z oknem itp. oraz ładnej ekspozycji w sklepie i
    późniejszej upierdliwości z montażem większego chłodzenia CPU ;>

    Polecam
    http://forum.benchmark.pl/topic/52603-chlodzenie-do-
    i5-2500k-z-wysokimi-radiatorami/

    A Corsair Vangence wcale nie są takie wysokie, jazdy zaczynają się przy
    tych jeszcze wyższych ze zbajerowanymi ciepłowodami.

    --
    /MB