  • 11. Data: 2012-02-13 16:26:45
    Temat: Re: czy napedy optyczne odchodza do lamusa
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    > Bardzo się mylisz. Widziałem laików przy robieniu takiego pendrive'a. Nawet
    > dokładny opis nie pomaga:)

    Do XP to trzeba trochę pomyśleć, ale od Visty wykonanie bootowanego pendrive to
    błachostka.

  • 12. Data: 2012-02-13 16:31:54
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/02/2012 16:26, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Do XP to trzeba trochę pomyśleć, ale od Visty wykonanie bootowanego
    > pendrive to błachostka.

    Tyle, że trzeba go wykonać, więc zamiast kupić po prostu komputer bez
    napędu i zainstalowac system, muszę kupić pendrive (sporo drożej, niż
    ten $1.10 w chińskiej fabryce Microsoftu), poszukać drugiego komputera z
    napędem i bawić się w to godzinę albo dwie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 13. Data: 2012-02-13 16:36:21
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Nie dorabiajmy do tego filozofii, bo do wynoszenia Apple na piedestał
    > akurat bardzo mi daleko. Jednak trzeba przyznać, że z punktu widzenia
    > użytkownika który napęd CD ma nieraz wyłącznie przez tą instalację Windows
    > (jak ja na przykład), to jest wygoda i niewiele interesują mnie zyski
    > Microsoftu.

    No tak, raczej nikogo nie interesuje zysk producenta, oprócz producenta. I
    to zrozumiałe. Myślę, że setka marketingowców badała tą sprawę przez kilka
    miesięcy i doszli do wniosku, że nośnik z systemem to ósmy albo jedenasty
    czynnik, na który klient zwróci uwagę.
    Bo tak patrząc na to całokształtowo z punktu widzenia szarego usera: jeśli
    nie zniechęcił ich do Microsoftu pełen bugów Windows ME, zamulająca jak mało
    co Vista, wszystkie dziury w systemach, stosunkowo wysoka cena systemu, to
    ma ich zniechęcić niewygoda instalacji? :P

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 14. Data: 2012-02-13 16:42:38
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/02/2012 16:36, =Marcos= wrote:

> [...]
    > zamulająca jak mało co Vista, wszystkie dziury w systemach, stosunkowo
    > wysoka cena systemu, to ma ich zniechęcić niewygoda instalacji? :P

    Zastanawiam się co właściwie stoi na przeszkodzie przejścia na
    dystrybucję całkowicie cyfrową tak jak w przypadłu VLK czy obecnego
    MAK/KMS i rozszerzenia tej funkcjonalności o przycisk "wykonaj
    bootowalny pendrive". Kopia systemu i tak musi zostać aktywowowana, do
    tego sam Windows jest przecież tańszy niż choćby MS Office, który
    Microsoft pozwala pobrać se swojej strony i kupić licencje po
    zainstalowaniu triala.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 15. Data: 2012-02-13 17:01:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > chińskiej fabryce Microsoftu), poszukać drugiego komputera z napędem i bawić

    To w domu nie masz pendrive'a? Jaką godzinę, czy dwie. Wystarczy jedna komenda i
    najzwyklejsze przekopiowanie plików z płyty na pamięć flash.

  • 16. Data: 2012-02-13 17:06:33
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > A ja rozumiem.
    > Bo wytłoczenie płyty DVD z nadrukiem kosztuje $0,13, natomiast najtańszy
    > pendrive 4GB kosztuje w fabryce około $1,10

    A ja sie moge szarpnac na te dodatkowe 0,97$ za wersje na patyku zamiast na
    cdv. Jakos przeboleje jedno piwko, a Malymietki tez nie straci.

    ::f::

  • 17. Data: 2012-02-13 18:38:53
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2012-02-13 17:16, Tomaszek pisze:

    > Bardzo się mylisz. Widziałem laików przy robieniu takiego pendrive'a.
    > Nawet dokładny opis nie pomaga:)

    Pewnie masz rację. Zwłaszcza przy próbie zrobienia takiego pendriv'a z
    Windowsem XP. Ja bez żadnego kłopotu - a właśnie raczej się zaliczam do
    laików - zrobiłem "takie cóś" z Windowsem 7. A z ciekawości spróbuję
    kiedyś z XP. Ale dobrze, dajmy spokój , bo to już wybitnie NTG ;)

    --
    Jacek S.

  • 18. Data: 2012-02-13 21:00:41
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Do XP to trzeba trochę pomyśleć, ale od Visty wykonanie bootowanego
    > pendrive to błachostka.

    Ale XP możesz zainstalować spod dosa (tzn instalka na hdd), więc pendrak
    jest zbędny.

  • 19. Data: 2012-02-13 21:03:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    maX napisa?(a):

    > Ale XP mo?esz zainstalowaae spod dosa (tzn instalka na hdd), wiec pendrak
    > jest zbedny.

    A tego DOS-a zabootujesz z usb? ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 20. Data: 2012-02-13 21:07:40
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > maX napisa?(a):

    > A tego DOS-a zabootujesz z usb? ;)

    Dosa można zabootować z byle czego: dyskietki, CD, HDD.