  • 1. Data: 2012-07-22 18:17:44
    Temat: czy dioda elektroluminescencyjna może się troszkę grzać?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    mam taką diodę, która mi oświetla klawiaturę. zasilana dokładnie z 12V.
    oporniki na łączną wartość 500ohm, prąd tak pomiędzy 18 a 22mA. W
    testach się nie grzała, ale po zmontowaniu troszkę się robi ciepła. tak
    ze 40 stopni. zmniejszyć jej jeszcze prąd czy tak zostawić. Po
    zamontowaniu, ewentualna wymiana będzie cholernie kłopotliwa, stąd z
    takim banałem odwołuję się do Waszych doświadczeń.
    ToMasz

    Ps
    Może macie jakiś pomysł na jakieś małe (połowa mazaka) źródło światła,
    oświetlające z odległości 180cm klawiaturę?

  • 2. Data: 2012-07-22 18:45:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

> [...]
    > 22mA. W testach się nie grzała, ale po zmontowaniu troszkę się
    > robi ciepła. tak ze 40 stopni. zmniejszyć jej jeszcze prąd czy tak

    są diody które ładnie swiecą przy 1mA może to była taka i już ją
    spaliłeś bo 500 omów to trochę mało z 12v

    --
    Piter

  • 3. Data: 2012-07-22 19:18:40
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 22.07.2012 18:45, PiteR pisze:

    > są diody które ładnie swiecą przy 1mA może to była taka i już ją
    > spaliłeś bo 500 omów to trochę mało z 12v

    PRzy 8 zaczynała tak normalnie świecić
    teraz świeci już 6 godzine, ale dołożę jeszcze ze 100ohm
    ToMasz

  • 4. Data: 2012-07-24 14:53:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Sunday, July 22, 2012, 6:17:44 PM, you wrote:

> [...]
    > Może macie jakiś pomysł na jakieś małe (połowa mazaka) źródło światła,
    > oświetlające z odległości 180cm klawiaturę?

    Dioda Luxeon 1.2W z soczewką?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2012-07-25 21:41:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Dioda Luxeon 1.2W z soczewką?
    Ale dioda 1.2W (aby utrzymać jej temperaturę pracy w przyzwoitym
    zakresie) wymaga sporego radiatora - w wykonaniu na długość - byłby cały
    mazak ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2012-07-26 00:49:24
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik ToMasz napisał:
    > witam
    >
    > mam taką diodę, która mi oświetla klawiaturę. zasilana dokładnie z 12V.
    > oporniki na łączną wartość 500ohm, prąd tak pomiędzy 18 a 22mA. W

    Diody białe z luminoforem nie wymagające chłodzenia zwykle są na 10mA

    [..]

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html