-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!n
x02.iad01.newshosting.com!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!ne
wshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "bagno" <b...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: czy da sie jakos zabezpieczyc sterowniki L298 ?
Date: Sat, 3 Apr 2010 22:17:31 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 36
Message-ID: <hp87tm$33p$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <hp0hus$lk6$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hp0inj$n94$1@inews.gazeta.pl>
<hp1fci$s46$1@inews.gazeta.pl> <hp1i60$3aa$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: egq39.neoplus.adsl.tpnet.pl
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1270326006 3193 83.21.80.39 (3 Apr 2010 20:20:06
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Apr 2010 20:20:06 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.3790.3959
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.3790.3959
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:585933
[ ukryj nagłówki ]
>> Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:hp1fci$s46$1@inews.gazeta.pl...
>>
>> Ale czemu ciężko ? Te układy są znane z tego, że padają. Na pewno jest
>> jakieś konkretne źródło powstawania takich uszkodzeń i jakieś sposoby
>> ograniczania tego typu efektów.
>
> Witam,
>
> miałem podobne "przeboje" - wg informacji o L298 zabójczy dla niego może
> być
> brak zasilania logiki 5V przy obecności zasilania mocy +40V. Dochodzi
> wtedy
> do jednoczesnego przewodzenia dolnego i górnego tranzystora w mostku ....
> i
> trach.
No to przeprowadziłem próbe: na zasilaniu silników bezpiecznik 1,25A. Prąd
ustawiam
na minimum (jakieś 200 - 250mA).
Włączam zasilanie części logicznej. Sygnał enable na 0 (sprawdzone i na
wszystkich wejściach
enable jest 0). Włączam zasilanie silników, potem enable na 1. Nie wiem czy
bezpiecznik spalił
się od razu po włączeniu zasilania czy dopiero potem po enable. W każdym
razie nie żyje.
Mam już tego gówna dość. Zaraz wszystko pójdzie do utylizacji.
Wczoraj testowałem przy napięciu 15V i wszystko było w porządku. Maksymalny
prąd jaki
ustawiałem to 1A.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=