  • Data: 2010-04-03 20:17:31
    Temat: Re: czy da sie jakos zabezpieczyc sterowniki L298 ?
    Od: "bagno" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    >
    > miałem podobne "przeboje" - wg informacji o L298 zabójczy dla niego może
    > być
    > brak zasilania logiki 5V przy obecności zasilania mocy +40V. Dochodzi
    > wtedy
    > do jednoczesnego przewodzenia dolnego i górnego tranzystora w mostku ....
    > trach.

    No to przeprowadziłem próbe: na zasilaniu silników bezpiecznik 1,25A. Prąd
    ustawiam
    na minimum (jakieś 200 - 250mA).

    Włączam zasilanie części logicznej. Sygnał enable na 0 (sprawdzone i na
    wszystkich wejściach
    enable jest 0). Włączam zasilanie silników, potem enable na 1. Nie wiem czy
    bezpiecznik spalił
    się od razu po włączeniu zasilania czy dopiero potem po enable. W każdym
    razie nie żyje.

    Mam już tego gówna dość. Zaraz wszystko pójdzie do utylizacji.

    Wczoraj testowałem przy napięciu 15V i wszystko było w porządku. Maksymalny
    prąd jaki
    ustawiałem to 1A.