eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczy da sie jakos zabezpieczyc sterowniki L298 ? › Re: czy da sie jakos zabezpieczyc sterowniki L298 ?
  • Data: 2010-04-04 09:42:34
    Temat: Re: czy da sie jakos zabezpieczyc sterowniki L298 ?
    Od: "bagno" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hp87tm$33p$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >
    >>> Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    >> news:hp1fci$s46$1@inews.gazeta.pl...
    >>>
    >>> Ale czemu ciężko ? Te układy są znane z tego, że padają. Na pewno jest
    >>> jakieś konkretne źródło powstawania takich uszkodzeń i jakieś sposoby
    >>> ograniczania tego typu efektów.
    >>
    >> Witam,
    >>
    >> miałem podobne "przeboje" - wg informacji o L298 zabójczy dla niego może
    >> być
    >> brak zasilania logiki 5V przy obecności zasilania mocy +40V. Dochodzi
    >> wtedy
    >> do jednoczesnego przewodzenia dolnego i górnego tranzystora w mostku ....
    >> i
    >> trach.
    >
    > No to przeprowadziłem próbe: na zasilaniu silników bezpiecznik 1,25A. Prąd
    > ustawiam
    > na minimum (jakieś 200 - 250mA).
    >
    > Włączam zasilanie części logicznej. Sygnał enable na 0 (sprawdzone i na
    > wszystkich wejściach
    > enable jest 0). Włączam zasilanie silników, potem enable na 1. Nie wiem
    > czy bezpiecznik spalił
    > się od razu po włączeniu zasilania czy dopiero potem po enable. W każdym
    > razie nie żyje.
    >
    > Mam już tego gówna dość. Zaraz wszystko pójdzie do utylizacji.
    >
    > Wczoraj testowałem przy napięciu 15V i wszystko było w porządku.
    > Maksymalny prąd jaki
    > ustawiałem to 1A.

    Zastanawiam się czy bezpiecznik się nie pali w momencie ładowania
    kondensatorów
    filtrujących. W zasilaczu mam 20000uF na 50V a potem za bezpiecznikiem w
    sterowniku
    jeszcze 3700uF na 63V. W sumie to nie tak dużo chyba.

    Robie testy na zasilaczu impulsowym i wszystko dziala ale zasilacz wyraźnie
    się męczy
    podczas podłączania napięcia do silników (wyłącza się na ułamek sekundy bo
    słychać, że
    wentylator zwalnia).

    Na samym początku testowałem ten nowy zasilacz transformatorowy na drugim
    sterowniku gdzie
    są jeszcze większe kondensatory (4700uF na 50V) ale bez żadnych
    bezpieczników (tylko te
    między transformatorem a zasilaczem) i wszystko dzialalo dobrze.

    Wylutowałem te kondensatory ze sterownika i zasilacz impulsowy przestał
    zwalniać przy włączaniu.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: