  • 91. Data: 2017-04-27 12:20:46
    Temat: Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote in message
    news:58fc7fa8$0$649$65785112@news.neostrada.pl...
    > Po kolei. JF podał poprawną wartość, ale pomylił jednostki, jednostką
    > oporności właściwej jest om razy metr. Przewodnictwo ultraczystej wody
    > wynosi 0.055 mikrosimensa na centymetr, co po przeliczeniu daje wartość
    > podaną przez JF, w omach razy metr oczywiście. To oznacza, że te 5.5mA
    > popłynie przez słup wody o długości 1m i przekroju 1m^2, warunki raczej
    > abstrakcyjne. Nasze Millipore daje jakieś 0.1 mikrosimensa na centymetr,
    > ale tylko wtedy, gdy ma nowe jonity (to urządzenie czyści wodę na
    > jonitach, potem odwrócona osmoza). Można taką wodę kupić, około trzech
> [...]

    Zgaduję, że jest jednak odwrotnie... :-)
    Najpierw RO (reverse osmosis) usuwa 90% za nieczyszczeń
    a potem kolumna z jonitami DI (deionisation) usuwa resztę.

    > Woda niezdysocjowana, oczywiście nie przewodziłaby prądu, ale to
    > rzeczywiście chemiczne voo-doo. Zatruć się czystą wodą nie da, ale jest
    > niesmaczna, herbata na niej zrobiona jest wręcz paskudna.

    Obiegowa teoria tych, co nigdy nie próbowali zrobić takiej herbaty...
    Tymczasem herbata smakuje tak samo jak na deszczówce czy destylowanej.

  • 92. Data: 2017-04-27 12:24:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "HF5BS" <h...@...pl> wrote in message

    > Ano. Ale wiesz, jak to jest z ciekawością cobybyłogdyby...?

    > No, ja się zatrułem, może nie jest to jakieś niewiadomoco, wypiłem litr...
    > chyba litr, dwa dni L4, lekarka nie miała wątpliwości. No, te osmotyczne i
    > elektrolityczne sprawy, rozchwiane, itd.

    Ha ha. Widzę, że kolega bajkopisarz. :-)
    Tak jak z tymi scalakami oznaczonymi od dołu.

    Te "osmotyczne i elektrolityczne" sprawy rozchciałbyś tak samo
    pijąc duszkiem litr wody z kranu... Różnica w elektrolitach wody
    z kranu i wody w Twoich tkankach jest na tyle duża że pijąc 2 litry
    wody z kranu duszkiem byś sobie zaszkodził. Nie trzeba do tego
    destylowanej, bo różnica w elektrolitach między kranówą a destylowaną
    w stosunku do wody w Twoich tkankach jest niewielka.

  • 93. Data: 2017-04-27 12:28:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

    > Pogłoski o trujących właściwościach ciężkiej wody są ciężko przesadzone.
    > Musiałbyś pić ciężkiej wody jakąś 1/4 całkowitego spożycia wody przez
    > kilka dni, żeby się zatruć. Okazjonalna szklaneczka w ogóle nie ma
    > znaczenia.

    Tak zresztą, jak w przypadku trujących własności wody dejonizowanej :-))))

  • 94. Data: 2017-04-27 13:21:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Podejrzewam, że bardziej chodzi o stężenie H20 w D2O niż odwrotnie.
    > Czyli żeby było dostatecznie dużo wody w czymś, co ją niemal doskonale
    > udaje i z braku innych możliwości żywy organizm może dać się na podpuchę
    > ze strony tego czegoś nabrać. To trochę co innego niż "stężenie trucizny"
    > (czyli D2O w H2O). Taka subtelna różnica.

    Poza tym, trzeba zauważyć, że izotopy mają te same właściwości chemiczne.

  • 95. Data: 2017-04-27 13:25:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]

    To nazwy dobrane celowo, aby nie kojarzyły się z niczym już używanym.
    Celowe wejście "w inne wymiary".

    > A nade wszystko wiem co to jest "model". I w związku z tym powziąłem
    > pewne obserwacje, które wyżej starałem się opisać.

    I o to chodzi.

    > Jestem przekonany, że większość oświeconych tak rozumie współczesny
    > stan wiedzy, że orbitale w kształcie kiełbasek w atomie SĄ, a kuleczek
    > na kołowych orbitach NIE MA. No i nachodzi mnie przy tym myśl taka, że
    > nic ich nie różni od średniowiecznych badaczy, którzy wierzyli w realne
    > istnienie kryształowych sfer niebieskich.

    :-)

  • 96. Data: 2017-04-27 13:25:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Rakus" <s...@o...pl> wrote in message

    > Nie wodą tylko glikolem.

    Rozpuszczonym w wodzie, prawda?

  • 97. Data: 2017-04-27 20:51:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-27 o 12:20, Pszemol pisze:
    > "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote in message
    >
    > Zgaduję, że jest jednak odwrotnie... :-)

    Dobrze zgadujesz :-)

    > Obiegowa teoria tych, co nigdy nie próbowali zrobić takiej herbaty...
    > Tymczasem herbata smakuje tak samo jak na deszczówce czy destylowanej.

    Zdecydowanie nie. Po prostu sprawdź.

    P.P.

  • 98. Data: 2017-04-27 21:23:06
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Robert Wańkowski pisze:

    > Woda wykroplona z powietrza to raczej czyste H2O, i ona nie przewodzi. :-)
    >
    > Robert

    Czyste H2O, kupa kurzu, kupa innego syfu. CO2, NOx, co tam jeszcze da
    radę wymyślić... Taki roztwór nie da rady nie przewodzić, głupot ci ktoś
    na lekcjach przyrody (bo jasne że nie chemii) naopowiadał.

    --
    Darek

  • 99. Data: 2017-04-28 11:28:36
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    (Quoted Pritable...)
    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:59024518$0$5161$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

    > radę wymyślić... Taki roztwór nie da rady nie przewodzić, głupot ci ktoś
    > na lekcjach przyrody (bo jasne że nie chemii) naopowiadał.

    No, woda to ponoć najbardziej uniwersalny (trochę niefortunna ta konstrukcja
    gramatyczna...) rozpuszczalnik.
    Więc skoro trafia na coś po drodze, to ja bym się chyba zdziwił, gdyby nagle
    dała temu spokój.
    Hmm... czy ona przypadkiem też, nie rozpuszcza samej siebie?

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)

  • 100. Data: 2017-04-28 13:46:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-27 o 13:21, Pszemol pisze:
    > "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message

    > Poza tym, trzeba zauważyć, że izotopy mają te same właściwości chemiczne.

    Prawie. A prawie robi wielką różnicę. Znane są przypadki preferowania
    konkretnych izotopów przez organizmy żywe, można w ten sposób określić,
    z jakich alternatywnych szlaków metabolicznych organizm korzysta. Jest
    na przykład sporo doniesień o fotosyntezie u kukurydzy.

    P.P.