eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd? › Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
  • Data: 2017-04-23 23:51:45
    Temat: Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:odj1el$oj7$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > aż sprawdziłem - ta puszka którą mam ma mieszanine propan-butan i jest to
    > raczej 100% składu bo jara się jak wściekłe.

    I dlatego dumam, czemu to moje pełniło też funkcję gaśnicy... Najgorsze, że
    nie pamiętam nazwy, ani producenta... Bo jawnie gasiło ogień, na który było
    kierowane. A właściwości fizyczne były niemal identyczne, tak samo widoczne
    przy ulatywaniu, tak samo wrzało potrącone, nie pamiętam zapachu, w każdym
    razie, nie pozwolił odróżnić od palnego "zamiennika". A chciałem, nie
    ukrywam, napompować jakiś balonik (np. kondona...), zrobić coś w rodzaju
    lampionu, by uleciał w górę i sobie zrobił "puff" (byłby oczywiście lont,
    zadbałbym, aby nikogo nie skrzywdził) odpowiednio daleko od obiektów, aby
    gaz wypalił się, zanim balonik opadnie (priorytetem było, aby nie wyrządziło
    szkód, gdyby nie można było tego zapewnić, z próby zrezygnowałbym, testując
    to ewentualnie w miejscu, gdzie można by było kontrolować skutki próby).
    A teraz mam gaz, ale mi się za bardzo nie chce.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)