eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd? › Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
  • Data: 2017-04-23 21:42:50
    Temat: Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:odilpb$9m$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > wiem, ale dla jasności napisałem czego chcę użyć. W handlu sprężony butan
    > występuje właśnie pod nazwą "sprężone powietrze".

    Tylko mnie jedno zastanawia... Nabyłem kiedyś puszkę takowego.
    Chciałem napełnić zapalniczkę i udało mi się to.
    Konsystencja i lotność, jak gazu do zapalniczki.
    Pstrykam, a zapalniczka nic. Inna zapalniczka, otwieram wypływ gazu, a tu
    nic...
    Zdesperowany, psikam tym gazem prosto w płomień i... płomień gaśnie!
    Gaz był zupełnie niepalny! A próbowałem z nim dość niegrzecznie, NIC.
    Nie mógł być to butan, albowiem, OIMW, butan jest kurewsko palny.
    A wiedziałem, że niektórzy chłodzą elektronikę butanem do zapalniczek. Tym
    swoim spsikałem termometr (taki zaokienny) i dojechało gdzieś do -41 stopni.
    Z butanem palnym nie próbowałem, nie miałem tyle...
    Stąd moje wątpliwości.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)