    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: czy CTR ma jeszcze sens ?
    Date: Tue, 22 May 2012 09:16:38 +0200

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Ano, to prawda. Nie było lcd więc używało się crt. Tak jak kiedyś nie
    > było papieru i używało się gazet. Na szczęście dziś już jest dobrze, a
    > jak bardzo rzadko jeszcze gdzieś muszę usiąść przed crt, to cierpię.

    No, cudze komputery zawsze były moją zmorą. :)) I to nie tylko ze
    względu na monitor, i to nieważne: LCD czy CRT, po prostu człowiek zbyt
    szybko przyzwyczaja się do dobrego (ale CRT przynajmniej zawsze można
    było szybko podregulować do smaku), ale jeszcze bardziej ze względu na
    system zainstalowany i zostawiony "jak MS przykazał" bez wszystkich
    moich prywatnych ułatwiaczy (tu już pioruny strzelają... :)

    Ech, Panowie - wy chyba nigdy nie mieliście do czynienia z pełnym
    pakietem, czyli:

    + naprawdę dobry monitor CRT;
    + naprawdę dobrze ustawiony i wyregulowany.

    I jeszcze jedna sprawa mi się przypomniała: nie sprawdzałem, co by
    się działo z obrazem, gdyby nie, ale dla CRT SUPERWAŻNE było też
    uziemienie - sam się o tym przekonałem, gdy z epoki 15" od razu
    przesiadłem się na duże "cielaki"...)

    I tu przyznaję pełną rację: CRT były wredne w pierwszym kontakcie,
    wymagały wiedzy i postarania się na starcie (ale już nie ustawiania non
    stop, jak to sugerują niektórzy, wystarczyło... nie ruszać monitorem,
    który reagował na linie ziemskiego pola magnetycznego... :) (inaczej
    faktycznie - nieustanne kręcenie Purity rozwaliłoby geometrię i tym
    samym cały łańcuszek współzależnych od siebie ustawień).

    Nie to co LCD, które wyjęte z pudełka albo jest dobre, albo częściej
    nie i koniec tematu.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]