    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czułość akcelerometrów
    Date: Wed, 12 Jan 2011 16:36:27 +0100

    Am 12.01.2011 16:06, schrieb a...@g...pl:
    > Witam,
    > mam pytanie do ludzi którzy mają doświadczenie z akcelerometrami. Czy takie
    > coś
    > http://robodudes.com/akcelerometry/18-adxl345-lga14-
    cyfrowy-akcelerometr-trzyosiowy.html
> [...]
    > prawo (a realnie np w 100 krokach po 2-3mm) i chciałbym na ekranie kompa
    > zobaczyć te20x0x30 a jeszcze chętniej krzywą rysującą się w czasie
    > rzeczywistym. Ale nie "czuję" przelożenia z g na rzeczywisty ruch. Mogę
    > sobie upuścić ołówek i zobaczyć to 1g ale pojęcia nie mam czy ostrożne
    > przesunięcie np doniczki mieściłoby się w wyspecyfikowanej rozdzielczości.
    > Napisano tu
    > Rozdzielczość: do 4mg/LSB
    > A jest to chyba jeden z czulszych sensorów jakie znalazłem. Wystarczy?
    > (problem nie dotyczy spinania sensora z uC, jakby co)

    Jak robisz to w stosunkowo krótkim czasie (rzędu minut), to możesz to
    przesunięcie zarejestrować, pod warunkiem, że dasz dobry algorytm do
    obliczeń. Efektywnie masz rozdzielczość rzędu 6 bitów, trochę małowato.
    Może dociągniesz do 7 bitów, ale potrzebujesz wtedy zdjąć
    charakterystykę i odpowiednio mapować, dość upierdliwe.
    W algorytmie musisz uwzględnić wektor normalnego przyspieszenia [0,0,-1]
    i nałożony na to twój chwilowy wektor przesunięcia. Wcześniej musisz
    skompensować offset, taka kompensacja starcza na paręneście minut/godzin.
    Są oczywiście też lepsze akcelerometry. Mam nawet w szufladzie takowe z
    rozdzielczością oo (bo analogowe) i dokładnością w granicach ug, ale
    chyba nie chcesz za nie płacić (ok. 1500$ za oś)

    Waldek