  • Data: 2012-12-23 17:59:13
    Temat: Re: czujnik cisnienia jako czujnik poziomu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Mozna tez spuszczac krople i rejestrowac mikrofonem "plum" :-)

    Taką propozycję już zgłaszałem.

    > Albo spuszczac ciezarek na drucie ... czasem latwiej zliczyc kroki silnika
    > niz znalezc niskotarciowy potencjometr ..

    To jest bardziej XX-wieczna wersja pomysłu z pompą odliczającą przetaczany
    słup wody lub powietrza. A tak a propos, dzisiaj w lidlu widziałem pompę
    perystaltyczną za trzy dychy. Podłączaną do wiertarki.

    Teraz zupełnie poważnie. Jeżeli to ma być "czujnik ciśnienia jako czujnik
    poziomu", to chyba najrozsądniej jest mierzyć podciśnienie w rurze ssącej.
    Jeśli na rurze w studni nie ma zaworu zwrotnego, to wystarczy zamontować
    przed pompą i zaworem czujnik podciśnienia. Przy wyłączonej pompie będzie
    on pokazywał podciśnienie wyznaczone przez wysokość słupa wody (odległość
    do lustra wody w studni). Można też zrobić autonomiczny pomiar w osobnej
    rurze (może być nawet kawał gumianego szlauchu wrzucony do studni) -- na
    górze czujnik i pompa (choćby ta z lidla), która włączy się gdy wykryte
    zostanie zapowietrzenie.

    --
    Jarek