  • 1. Data: 2013-01-30 00:36:33
    Temat: czujki temperatury na 433MHz - zhakowanie odbioru (protokolu)
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    Pomysl 1: czy ktos moze hakowal czujki temperatury (i wilgotnosci )
    takie od stacji pogodowych na 433MHz? Chcialbym rozlozyc po domu kilka
    takich czujek np. 7 i zbierac ich odczyty w jednym miejscu.

    Potrzebna jest wiec wiedza:

    - sposob nadawania (rodzaj modulacji, predkosc itp)
    - wysylane dane (rozpiska bitow co i gdzie).

    - odbiornik do kompa (mikrokontrolera) aby zbudowac swoj kolektor
    danych

    Pomysl 2:

    - nie hakowac tylko zbudowac czujke temperatury, ktora wysylalaby dane
    via radio wg swojego protokolu

    zalozenie: zasilenie z AAA lub pastylki, niewielki pobor pradu (jak
    nie czyta i nie wysyla danych to spi), moze byc bez odubowy

    A moze sa jakies gotowe projekty?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-01-30 01:03:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 30.01.2013 00:36, a...@p...pl wrote:
> [...]
    >
    > Potrzebna jest wiec wiedza:
    >
    > - sposob nadawania (rodzaj modulacji, predkosc itp)
    > - wysylane dane (rozpiska bitow co i gdzie).

    Myślę, że można założyć modulację FSK, ale co może być dalej to nie mam
    zielonego pojęcia. "Biedny" SDR z odbiornika TV i można analizować co
    się dzieje i na jakiej częstotliwości, ale to może być sporo roboty.

    > - odbiornik do kompa (mikrokontrolera) aby zbudowac swoj kolektor
    > danych

    Prawdopodobnie dało by się zrobić na bazie któregoś RFM z bezpośrednim
    wyjściem demodulatora.

> [...]
    >
    > zalozenie: zasilenie z AAA lub pastylki, niewielki pobor pradu (jak
    > nie czyta i nie wysyla danych to spi), moze byc bez odubowy

    Jakieś na pewno są.

    Sam niedawno robiłem na RFM70 (RFM73) ale jeszcze niepublikowane, bo nie
    było czasu posprzątać kodu i płytki. Jak chcesz to daj znać. (Odbiornik
    usb na atmega32u2, nadajnik na ds18b20 + stm32 + mcp1640 - jeszcze w
    stanie porto, docelowo rozmiaru podstawki cr2032)

    Michoo

  • 3. Data: 2013-01-30 10:44:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 30.01.2013 00:36, schrieb a...@p...pl:
> [...]
    >
    > zalozenie: zasilenie z AAA lub pastylki, niewielki pobor pradu (jak
    > nie czyta i nie wysyla danych to spi), moze byc bez odubowy

    Gotowiec możesz na przykład kupić w TI=Shop. Właściwie jest to Kit do
    bawienia się z procesorami, ale na dzień dobry masz w zestawie 2
    procesory z pomiarem temperatury i TRX na burcie, adapter USB do
    podłączenia i programowania tego, kompilator i biblioteki. Całość
    kosztuje chyba 50$ z przesyłką. Można też dokupić gotowe płytki z
    procesorem i nadajnikiem (20$), albo zrobić samemu. Nazywa się toto
    MSP430-RF2500. Jest w różnych wersjach częstotliwościowych. Działa
    całkiem nieźle. Czujki mogą pracować albo point-to-point (czujki łączą
    się z centralnym prockiem), ale też w systemie mesh, gdzie bardziej
    oddalona czujka łączy się z sąsiadką, a ona przesyła dalej. Bezpośredni
    zasięg to 5-10m, w zależności od ścian i częstotliwości. W otwartej
    przestrzeni to i 20-30m osiągnąłem. Niestety podrożało, jak ja kupiłem
    to były po 29$ :-(

    Waldek

  • 4. Data: 2013-01-30 10:53:52
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    [...]

> [...]
    > zasięg to 5-10m, w zależności od ścian i częstotliwości. W otwartej
    > przestrzeni to i 20-30m osiągnąłem. Niestety podrożało, jak ja kupiłem

    Gdy zmniejszysz szerokość kanału w odbiorniku i szybkość transmisji to
    zasięg się znacząco zwiększy.
    K.

  • 5. Data: 2013-01-30 11:04:05
    Od: Obserwator <m...@t...o2.pl.invalid>

    W dniu 2013-01-30 10:44, Waldemar Krzok pisze:
> [...]
    > zasięg to 5-10m, w zależności od ścian i częstotliwości. W otwartej
    > przestrzeni to i 20-30m osiągnąłem. Niestety podrożało, jak ja kupiłem

    Zabawka niezła - mam i używam, ale gdzie Ty widzisz różne
    częstotliwości? Ten zestaw jest na 2,4GHz.
    I na dzisiaj out of stock.

    --
    Miłego dnia!
    ------------

  • 6. Data: 2013-01-30 11:06:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    a...@p...pl wrote:

    > Pomysl 1: czy ktos moze hakowal czujki temperatury (i wilgotnosci )
    > takie od stacji pogodowych na 433MHz? Chcialbym rozlozyc po domu kilka
    > takich czujek np. 7 i zbierac ich odczyty w jednym miejscu.

    Rozebrałem kiedyś, jest tam jakiś gotowy moduł radiowy. Może po prostu
    rozbierz i zobacz jaki moduł siedzi.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 7. Data: 2013-01-30 12:18:44
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 30.01.2013 11:04, schrieb Obserwator:

    > Zabawka niezła - mam i używam, ale gdzie Ty widzisz różne
    > częstotliwości? Ten zestaw jest na 2,4GHz.
    > I na dzisiaj out of stock.

    Były też na 860 i na 433, ale możliwe, że już zaprzestali ich produkcji.
    433 jest zapchane, a na 800MHz potrzebują wariantów (800 i 900).

    Waldek

  • 8. Data: 2013-01-30 22:15:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-01-30 00:36, a...@p...pl wrote:
    > Pomysl 1: czy ktos moze hakowal czujki temperatury (i wilgotnosci )
    > takie od stacji pogodowych na 433MHz? Chcialbym rozlozyc po domu kilka
    > takich czujek np. 7 i zbierac ich odczyty w jednym miejscu.

    Bez problemu. Np tu:

    http://www.f6fbb.org/domo/sensors/tx3_th.php

    i tu:

    http://lucsmall.com/2012/04/29/weather-station-hacki
    ng-part-2/

    Widziałem kilka innych opisów na sieci, jak odbierać i jak robić wlasne
    fake czujniki do stacji, więc temat jest raczej rozpracowany.