  • 1. Data: 2013-01-30 00:24:18
    Temat: Android i urzadzenie z Bluetooth
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    powiedzmy ze jest tablet/smartfon z Bluetoothem. Jak wygladalaby
    komunikacja takiego tableta/smartfon z urzadzeniem znajdujacym sie w
    domu a wyposazonym w Bluetooth - np. stacja pogodowa/ czujnik
    temperatury itp.

    Budujemy urzadzenie z mikroprocesorem + modul Bluetooth a po stronie
    Adroida chcemy sparowac sie z takim urzadzeniem. Oczywiscie potrzebny
    sterownik do takiego urzadzenia i kawalem programu, ktory bedzie sie
    komunikowal z takim urzadzeniem (po RS-232 via bluetooth)..

    Spotkaliscie sie juz z takimi urzadzeniami - powiedzmy, ze bylby to
    czujnik temperatury, do ktorego dolaczamy sie via BT.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-01-30 01:10:48
    Temat: Re: Android i urzadzenie z Bluetooth
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 30.01.2013 00:24, a...@p...pl wrote:
> [...]
    > sterownik do takiego urzadzenia i kawalem programu, ktory bedzie sie
    > komunikowal z takim urzadzeniem (po RS-232 via bluetooth)..

    Bluetooth ma podobnie jak usb ileś różnych klas, więc pisania sterownika
    można uniknąć (tzn tylko w userspace). Jest do tego api, starczy poszukać.

    Michoo

  • 3. Data: 2013-01-30 01:35:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Jan 2013 00:24:18 +0100, a...@p...pl wrote:
    > Spotkaliscie sie juz z takimi urzadzeniami - powiedzmy, ze bylby to
    > czujnik temperatury, do ktorego dolaczamy sie via BT.

    No sam sobie zrobiłem taki czujnik temp, odczyt na andku po BT z
    picka.O co konkretnie pytasz?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2013-01-30 07:16:36
    Temat: Odp: Android i urzadzenie z Bluetooth
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Parowanie urządzeń załatwia sam moduł BT. Ja właśnie jestem na etapie testów
    jednego z tych urządzeń:
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/1237
    6
    Komendami AT wysyła się podstawowe polecenia a resztę robi logika modułu.
    Potem, akurat w tym wypadku, moduł staje się przezroczysty i dla urządzenia
    stanowi kabel rs.

    PC

  • 5. Data: 2013-01-30 08:52:44
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 30 Jan 2013 01:35:28 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:

    >No sam sobie zrobiłem taki czujnik temp, odczyt na andku po BT z
    >picka.O co konkretnie pytasz?

    jaki modul BT zastosowales w powiazaniu z PICem. No bo pierwsza sprawa
    to jest taka, aby Android zauwazyl takiego BT (sterownik w systemie
    czy trzeba bylo cos dolozyc)? A druga sprawa, to jak sie zabrac w
    powiazanie PIC i BT (nadawanie/ew. odbior - komunikacja w 2 strony).
    A trzecia sprawa to jest programik, ktory odczyta i wyswietli na
    ekranie.

    Moze byc opisal to swoje "success story" albo moze podalbys jakies
    namiary na zrodla z ktorych korzystales lub moze jakies gotowe
    projekty?

    G.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2013-01-30 15:55:40
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    A jeśli tablet nie ma bluetootha? Czy jest jakiś sposób na podpięcie
    "dongla" bluetooth USB do takiego tabletu?

    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 7. Data: 2013-01-30 18:43:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Jan 2013 08:52:44 +0100, a...@p...pl wrote:
    > Moze byc opisal to swoje "success story" albo moze podalbys jakies
    > namiary na zrodla z ktorych korzystales lub moze jakies gotowe
    > projekty?

    Uzylem modulu bmt-220. Wystarczy go raz powiązać z andkiem. Przy
    każdym włączeniu zasilania modulu (jak go ustawi sie go na
    autoconnect) jesli jest w zasiegu telefonu to oba urzadzenia
    zestawiaja łączność. Modul jest polaczony z pickiem poprzez usart.
    Jeśli połączenie zostanie nawiązane modul wysyla string "CONNECT". Od
    tego momentu moduł jest przezroczysty, to co pic wysle mozna odebrac
    po stronie telefonu i vice versa. W sdk do Androida sa przyklady jak
    odebrac/wyslac dane. Ot, cała filozofia. Ja po stronie pic nawet nie
    czekałem na connect tylko w pętli wysłałem string. Jak bt się
    zestawil, aplikacja od razu odbierala dane. Parametry pracy modulu
    ustawia sie poleceniami AT.

    --
    Marek