  • 11. Data: 2010-11-09 14:10:10
    Temat: Re: czemu testy obiektywow na optyczne.pl sa od innych inne
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 9 Nov 2010 05:51:41 -0800 (PST), chomsky napisał(a):

    > prawdziwi artysci nie muszaprzejmowac sie technicznymi aspektami,
    > zasady optyki (fizyki) sa nie dla nich. Maja swoj bokeh i "plastyke"
    > szkla.

    To też są cechy fizyczne, tyle że nie testowane na optyczne.pl

    Henry

  • 12. Data: 2010-11-09 14:21:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-09 15:05:40 +0100, "Lol" <l...@l...pl> said:

    > Jak się odpowiednio dużo przeczyta lub przynajmniej zobaczy na średnią setek
    > opinii, to zwykle da się wyłuskać sygnał z szumów tła ;)

    Problemem jest nadanie odpowiednich wag opiniom poszczególnych
    użyszkodników, ale fakt, podejście statystyczne może pomóc ;-)

    > Generalnie chodzi mi o to, aby nie bazować wyłącznie na jednym teście lub
    > kilku opiniach.

    Zgadza się. Nic nie zastąpi dogłębnej analizy (krytycznej) dostępnych
    testów i opinii, tylko... komu się tak chce? ;-)

    > Oczywiście najlepiej pożyczyć obiektyw od znajomego i
    > sprawdzić go samemu w boju.

    A później po zamówieniu przez neta (bo tak przecież taniej), zdziwimy
    się nieco odmiennym zachowaniem ;-)

    > Ale jak się nie ma takich możliwości, to
    > niestety trzeba coś przeczytać.

    Zawsze warto poczytać, ino zachować dystans i krytyczne spojrzenie.

    de Fresz

  • 13. Data: 2010-11-09 14:44:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-09 13:55, de Fresz pisze:
> [...]
    ostrym, ale manipulacja bokehem jest znacznie trudniejsza

    > Tak myślałem, że ktoś zaraz przywoła bokeh ;-) Owszem, tylko czy płytka GO jest
    jedynym wyznacznikiem jakości zdjęcia

    No ale czy jakość bokeh ma *wiele* wspólnego z płytkością GO?

    Chyba tylko tyle, że jak GO nieskończona to nie ma i bokeh'u... ;)