  • Data: 2024-06-28 07:45:33
    Temat: Re: czas na emeryturę i EB
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .06.2024 o 21:17 PiteR <e...@f...pl> pisze:

    > To jest przypadek, że ktoś miał do 2020r książkowe 70 i zjechało mu na
    > 55.
    > Przy wysiłku powinno rosnąć a nie chce i pojawiają się zawroty.
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Bradycardia

    Mi kardiolog mówił zgodnie z tym co poniżej, liczy się puls spoczynkowy ze
    średniej dobowej.
    Dodatkowo wraz z wiekiem puls fizjologicznie spada.
    Dla starszej osoby 70 może być za wysokie.
    Co innego jak nie rośnie na EKG wysiłkowym - wtedy pewnie dochodzi do
    niewydolności.

    "W 2016 r. ukazała się gigantyczna metaanaliza badań na temat pulsu
    spoczynkowego. Jej autorzy z uniwersytetu w Qingdao postanowili
    uporządkować wiedzę zgromadzoną przez ludzkość, dlatego wyselekcjonowali
    45 najlepszych, najbardziej wiarygodnych i rzetelnych publikacji. Wyniki
    są bliskie naszym polskim normom i przedstawiają się następująco:

    49 lub mniej uderzeń serca/minutę - zbyt niski puls (wyjątek:
    sportowcy wytrzymałościowi)
    50-70 - idealny puls spoczynkowy (pomiar u osoby zdrowej, na siedząco
    lub leżąco, w warunkach bez stresu i niepoprzedzony wysiłkiem; najlepiej
    za pomocą zegarka lub opaski sportowej, mierzącej średnią z całej doby) -
    sprzyja osiągnięciu jak najdłuższego życia w jak najlepszej formie
    70-80 - puls wymagający kontroli u lekarza
    81 lub więcej - puls wysoki.

    Warto pamiętać, że częstotliwość bicia serca stopniowo spada z wiekiem. U
    dzieci wynosi 100-130 uderzeń na minutę, u młodzieży 80-90, a u osób w
    podeszłym wieku - około 60. Dokonując pomiarów, należy mieć te różnice w
    pamięci i brać na nie delikatną poprawkę."

    https://www.medonet.pl/narodowy-test-zdrowia-polakow
    /choroby-kardiologiczne,ile-powinien-wynosic-prawidl
    owy-puls--serce--ktore-bije-za-szybko--to-wazne-ostr
    zezenie---fragment-ksiazki-,artykul,91891921.html

    TG