  • 21. Data: 2024-06-28 15:43:21
    Temat: Re: czas exif a czas modyfikacji pliku
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Z kartami pamięci SD (SDHC, SDXC) marki Sony zdaje się był taki myk, że
    przeformatowanie szybkie nie pomagało, potrzebne było
    przeformatowanie pełne, a tego większość aparatów foto nie umie.

    -----

  • 22. Data: 2024-06-28 15:50:28
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Mnie przy aparacie foto (korpusie) interesuje głównie, co szybciej może paść:
    Gniazdo kart SD, czy gniazdo USB ?

    W Pentaksie mam jedno gniazdo microUSB 3.0 (taka "podwójna" wtyczka) i dwa gniazda
    kart, to wolałem kartami żonglować.
    W Sony mam dwa gniazda: microUSB + USB C, ale również dwa gniazda kart i z uwagi na
    tryb "Media Transfer Protocol" też jednak wolę
    żonglować kartami z PC (czytnik mam UHS-II naprawdę szybko idzie), chyba że akurat
    czytnika nie ma pod ręką i przy okazji kabelkiem
    chcę podładować aku (w Pentaksie to OIDP aku się nie ładuje kabelkiem USB).

    BTW w Sonym miniwtyczka HDMI siedzi tak luźno, jak pijany kogut na rozklekotanym
    płocie po wiejskim weselu :-((

  • 23. Data: 2024-06-28 17:41:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jun 2024 15:50:28 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Mnie przy aparacie foto (korpusie) interesuje głównie, co szybciej może paść:
    > Gniazdo kart SD, czy gniazdo USB ?

    Jak nie będziesz uważał, to wtyczkę/gniazdo USB ułamiesz szybko.

    A była używana?

    J.

  • 24. Data: 2024-06-29 01:29:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-28, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
    > Mnie przy aparacie foto (korpusie) interesuje głównie, co szybciej może paść:
    > Gniazdo kart SD, czy gniazdo USB ?

    A wifi tam nie masz? Nb. kiedyś były i karty sd wifi, nawet gdzieś mi
    się takie ze dwie zachowały, ale nie przypominam sobie abym z tego w
    jakimkolwiek praktycznym aspekcie korzystał. Niestety nie pamiętam
    również dlaczego :) Pewnie było wolno/uperdliwe.

    > W Pentaksie mam jedno gniazdo microUSB 3.0 (taka "podwójna" wtyczka) i

    3.0 to już na tyle współczesne, że jakieś wifi powinno się też tam
    pałętać.

> [...]
    > nie ma pod ręką i przy okazji kabelkiem chcę podładować aku (w
    > Pentaksie to OIDP aku się nie ładuje kabelkiem USB).

    Gniazd w swoich Canonach w ogóle nie używam. Jak po wyjeździe wracam, to
    zrzucam na serwer bezpośrednio z karty. Jak doraźnie, to przez wifi,
    aplikacją.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2024-06-29 12:54:55
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Raz-dwa razy podłączałem telewizor przez HDMI nowego body, kabelek również nowy (ale
    chiński).
    Nie mam pojęcia, jak jest "prawidłowo" (bo może właśnie wymyślili, że ma być luzik?).
    Ciekawe, że producenci klatek oferują specjalny "uchwyt do wtyku HDMI", czyli może
    być coś na rzeczy.
    Generalnie te gumowe klapki Sony Alpha nie podobają mi się, krok wstecz w porównaniu
    z kilka lat starszym Pentaxem :-/

    -----

    -----

  • 26. Data: 2024-06-29 13:20:06
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    W starszym Pentaxie potrzebna karta SD wifi, jak masz to może odkupię ;-) Nie tyle do
    transmisji, ale chyba jakimiś funkcjami można
    sterować zdalnie.

    W Sony jest wifi, ale co drut to drut czasu na transmisję wifi mi szkoda, i w sumie
    zapominam że to wifi jest, bo w starszym nie
    miałem. Do tego jakiś problem body z dostępem do domowego routera po wifi.

    -----