    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Thu, 2 Apr 2015 07:59:16 -0700 (PDT)
    Subject: Re: cyfryzacja klisz 36mm
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 27. März 2015 09:39:56 UTC+1 schrieb I. Tichy:
    > Witam.
    >
    > Po wiosennych porzadkach w piwnicy odnalazlem kilkanascie, zakurzonych i
    zapomnianych klisz 36mm z
    > czasow szkolnych, ktore chcialbym jakos przerzuc na komputer. Oczywiscie moglbym
    zaniesc je do labu
    > (o ile sa jeszcze takie, pewnie sa) lub kupic skaner do negatywow, no ale nie chce
    wchodzic w
    > koszta. Wymyslilem sobie, ze do ich digitalizacji uzyje wlasnego aparatu fot. No i
    powstal problem z
    > balansem bieli. Niezaleznie od tego, czu blone podswietle od tylu zwykla zarowka
> [...]

    sprawa jest prosta , tylko nie piszesz jak to fotografujesz ?
    obiektyw macro ? , masz jakis reproduktor.

    jesli z reproduktorem do saljdow to najlepiej lampa blyskowa na aparacie . za
    zdjeciem umieszczasz kartke papieru buialego , czy sciana i odbija sie to swiatlo od
    drugiej strony.
    szybko i wygodnie.

    jesli cos musisz majstrowac i nie masz reproduktora to np cos w rodzaju pudelka do
    butow , odwracasz , wycinasz w tym dziure , na to kladziestz mleczna plexi.
    do pudelka wkladasz swiatlo

    idealna bylyby nie za mocna zarowka fotograficzna , ewentualnie lampa stosowana w
    akwariach imitujaca swiatlo dzienne - one maja wysokie Ra.
    ewentualnie lamapa blyskowa wyzwalana kablem , lub radiowo.

    wyniki uzyskane w ten sposob potrafia byc b. dobre.
    zaleta ze sie szybciej fotografuije niz scanerem .
    wada - ze zawsze wymaga zdjecie obrobki , balans bieli , kontrast itd itp.
    ale wyniki moga byc na prawde zadawalajace.