  • 1. Data: 2012-07-31 10:31:18
    Temat: cuda po dołączeniu silnika
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    temat pewnie znany, zrobiłem sobie małe urządzenie z myślą, o zamontowaniu w
    samochodzie... urządzenie na procku 8051, na zasilaniu nie ma nic oprócz
    7805 do zasilania samochodu... no i testuję na sucho wszystko działa...
    ale... dziś podłączyłem równolegle do zasilania zwykły silniczek
    elektryczny... i co? cuda na kiju... procek lata sobie jak chce... od czego
    w takim przypadku zacząć? czy to idzie po zasilaniu czy może indukcyjnie z
    silnika? ma Ktoś tu pomysł?

  • 2. Data: 2012-07-31 11:58:45
    Temat: Re: cuda po dołączeniu silnika
    Od: bartek szurgot <b...@n...spam>

    On 07/31/2012 10:31 AM, identyfikator: 20040501 wrote:
> [...]
    > jak chce... od czego w takim przypadku zacząć? czy to idzie po zasilaniu
    > czy może indukcyjnie z silnika? ma Ktoś tu pomysł?

    prawdopodobnie odsprzęganie zasilania. daj schemat swojego układu, z
    zaznaczeniem gdzie silniczek podłączasz.

    --
    pozdrawiam serdecznie / best regards,
    bartek szurgot

  • 3. Data: 2012-07-31 15:09:10
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    nie wiem czy to trzeba aż rysować, dwa przewody od zasilacza, silnik i
    urządzenie na końcu... na wejściu układu 100uF na wyjściu 7805 kilka
    100nF...

  • 4. Data: 2012-08-01 01:23:02
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik identyfikator: 20040501 napisał:
> [...]
    > jak chce... od czego w takim przypadku zacząć? czy to idzie po zasilaniu
    > czy może indukcyjnie z silnika? ma Ktoś tu pomysł?

    Wystrugałem parę rzeczy na AT89C2051 z czego 2 wpadają w Twój problem:
    1. alarm na działkę świrował jak sąsiad włączał spawarkę, poprawiło się
    jak pozakładałem kondensatory odsprzęgające na wszystkie linie, ale nie
    do końca było dobrzemimo to potrafił zawyć w środku nocy, dziś wiem
    gdzie jeszcze powinienem je dać ale już "po alarmie".
    2. prędkościomierz z licznikiem drogi do samochodu (spsuł się
    mechaniczny), tam od razu pozakładałem kilka kondziołków a wszelkie
    kable były dość krótkie, nigdy żadnych niespodzianek nie miałem.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 5. Data: 2012-08-06 19:47:31
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    kupiłem inny silnik, ale i tak otwieram dyskusję:
    jak powinien wyglądać filtr zasilania w urządzeniach montowanych w
    samochodzie?