  • Data: 2014-06-25 03:06:26
    Temat: Re: crt thomson 21" spadł
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ACMM-033 napisało:

    > Dużo lat temu, jak jeszcze "Internet" był słowem z dziedziny S-F,
    > czytałem o przypadku, gdzieś w Polsce, chyyyba w Lublinie... ale
    > nieważne... Nad ranem, jak jeszcze zbyt jasno nie było, ludzi na
    > jakimś osiedlu obudziło gromkie jeeeeb! i zrobiło się jasno jak
    > w dzień. Przyczyną okazały się dwa koty, co weszły do lokalnej
    > podstacji, które zeskobowało między różnicę potencjałów. Nie wiem,
    > ruchać się chciały, wylać, wyklockować... Odparowały gwałtownie,
    > wzbudzając łuk...

    Niedawno obserwowałem z wielkim zaciekawieniem dwie myszy harcujące
    przy suchym transformatorze 15kV/2MVA. Niedaleko Lublina to zresztą
    było. Wskakiwały na szyny odbiorcze po stronie wysokonapięciowej.
    Ale ponieważ one *wskakiwały*, to żadnych gwałtownych reakcji nie
    było. Bo zwierz to mały, taka mysza, jeśli porównać z odstępami
    izolacyjnymi. Ni cholery nie wiem, co je skłaniało do takiej zabawy.

    Jarek

    --
    Mysz, choć podły zwierz i mały, ale wielkiej szkody czynicielka.