  • 11. Data: 2014-03-20 17:24:53
    Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:7abd0eec-64c7-47ae-ac2f-ea3bf99169df@go
    oglegroups.com...

    > Ciekawe co pominna zrobic moja kuzynka pracujaca jak przedst.handl. firmy
    > farmaceut. - do firmy ma ponad 150km od miejsca zamieszkania,

    Ale to jej problem, a nie fiskusa.
    Zawsze może przeprowadzić się bliżej.

  • 12. Data: 2014-03-20 18:33:35
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:

    > 3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden rząd
    > siedzeń)
    [...]
    > 2/ jeżeli konstrukcja tych pojazdów wyklucza ich użycie do celów
    > niezwiązanych z d.g. lub powoduje, że ich użycie do celów niezwiązanych
    > z d.g. jest nieistotne.
    [...]
> [...]
    >
    > b/ z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;
    >
    > 2 - pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają
    > kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do
    > przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;
    >
    > 3 - pojazdy specjalne, takie jak: agregat elektryczny/spawalniczy, do
    > prac wiertniczych, koparka, koparko-spycharka, ładowarka, podnośnik do
    > prac konserwacyjno-montażowych, żuraw samochodowy
    >
    > - jeżeli z dokumentów wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym
    > wynika, że dany pojazd jest pojazdem specjalnym.

    No tak, taki Nissan Navara to jest samochód, którego nie można używać do
    celów prywatnych. Co za hipokryzja...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 13. Data: 2014-03-20 18:54:15
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 marca 2014 18:33:35 UTC+1 użytkownik LEPEK napisał:
    > W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:
    >

    > No tak, taki Nissan Navara to jest samochód, którego nie można używać do
    >
    > celów prywatnych. Co za hipokryzja...

    Do celow prywatnych to mozna i Caterpillarem pojechac do fryzjera. A od 1 kwietnia
    Navara z podwojna kabina stanie sie tak samo klasyfikowana dla celow VAT, jak
    Seicento.

    pablo

  • 14. Data: 2014-03-20 19:27:09
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Pablo Eldiablo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości news:2e64fd62-4093-45bd-bc10-80e2b44ce744@googlegrou
    ps.com...
> [...]

    > celów prywatnych. Co za hipokryzja...

    Do celow prywatnych to mozna i Caterpillarem pojechac do fryzjera.

    Tak mi się skojarzyło:

    http://www.youtube.com/watch?v=pFZf03kocqI

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2014-03-20 19:30:12
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Pablo Eldiablo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości news:2e64fd62-4093-45bd-bc10-
    > A od 1 kwietnia Navara z podwojna kabina stanie sie tak samo klasyfikowana
    > dla celow VAT, jak Seicento.

    A nie była?

  • 16. Data: 2014-03-21 09:13:18
    Od: dddddddd <f...@e...com>

> [...]
    > Witam,
    > Wczytałem się w poniższy tekst i z niedowierzaniem stwierdziłem że
    > zmienia się na lepsze ;)
    > Otóż z poniższego wynika mi, że aby odliczać 100%waty to muszę mieć:
    > 1) auto do przewozu min. 10 osób ALBO
    > 2) sposób wykorzystywania auta innego niż wielozadaniowy, van (jeden
    > rząd siedzeń) potwierdza poprzez ewidencję przebiegu pojazdu, że auto
    > jest wykorzystywane wyłącznie do działalności (czyli dowolna osobówka
    > zadeklarowana do działalności?) ALBO
    > 3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden rząd

    Witam,
    Dziś mój US potwierdził moją opinię - czyli mogę zadeklarować auto
    osobowe tylko do DG, zgłosić na druku VAT26R, wypełniać ewidencję
    przebiegu i odliczać 100% waty. Jeżeli mam auto z jednym rzędem siedzeń
    to muszę mieć papier ze stacji o spełnieniu wymogów nowej ustawy (jeżeli
    tego nie ma to trzeba też wypełniać ewidencję).
    Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie
    przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "
    w Prawie o ruchu drogowym nie znalazłem definicji samochodu
    wielozadaniowego lub van. Ktoś wie jak to zdefiniować?
    Druga rzecz- jeśli ktoś ma okazję, niech potwierdzi wersję mojego US w
    swoim urzędzie - bo mimo że opinia US nic nie znaczy, to jeśli wersje
    kilku US będą takie same, to można przypuszczać że tak właśnie będzie to
    działać

    Łukasz

  • 17. Data: 2014-03-21 10:20:57
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 marca 2014 19:30:12 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
    > Użytkownik "Pablo Eldiablo" <...> napisał w
    >
    > wiadomości news:2e64fd62-4093-45bd-bc10-

    > A nie była?

    Nie. 100% odliczenia VAT przy zakupie i eksploatacji (w tym od paliwa) przyslugiwalo
    od dowolnego samochodu z otwarta paka (kazdy pickup) oraz od dowolnego, ktorego
    przestrzen ladunkowa jest konstrukcyjnie odrebnym elementem od pasazerskiej (prawie
    kazdy pickup) - i odpowiednio w DR pojawialy sie wpisy VAT-3 albo VAT-4.

    Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego rzedu siedzen,
    wiec wszystkie king-caby, podwojne kabiny, doki, polonezy trucki roye itp. traca
    prawo odliczenia 'z automatu', trzeba bedzie taki samochod zglosic jak kazda osobowke
    i prowadzic ewidencje, aby odliczac 100%, albo odliczac 50% od wszystkiego - jako
    uzytek 'mieszany'...

  • 18. Data: 2014-03-21 11:50:44
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:
    > 3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden rząd
    > siedzeń)
    Czyli np
    http://www.popularmechanics.com/cm/popularmechanics/
    images/qC/Tesla-Roadster.jpg
    ?
    Chyba duża nadinterpretacja po twojej stronie, może się brutalnie
    zdarzyć z interpretacją kontroli skarbowej (po 5ciu latach, i oddawaj
    odliczony vat za 5 lat + kara).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 19. Data: 2014-03-21 17:05:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pablo Eldiablo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > pojawialy sie wpisy VAT-3 albo VAT-4.
    >
    > Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego rzedu

    A skąd to info?

  • 20. Data: 2014-03-22 06:32:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ZZZ wrote:
    > Żonę do miasta? Jest tyle spraw służbowych, które trzeba załatwić w
    > mieście (choćby kupić papier ksero, a trzeba wybrać dobry i objechać
    > 10 sklepów). A gdzie masz napisane w ewidencji, że jedziesz z żoną?
    >
    > itp., itd., od dawna istniało ewidencjonowanie przejazdów użycia
    > samochodu prywatnego do celów służbowych (mógł to być nawet samochód
    > pożyczony od kogoś
    > z rodziny) i dawało się to rozpisać.
    > Nie przesadzajcie. Urząd Podatkowy jest od wyszukiwania podatków, a
    > Podatnik od umiejętności dopasowania się do zmieniającej się sytuacji.

    obawiam sie że będzie kolejne prawo gumowe które bedzie można interpretować
    wg woli urzędnika.

    Swoją droga to nie rozumiem kompletnie tej nagonki na samochody. jakby to
    jakies biliony miliardy z budżetu wyciekały. Podejżewam ze koszty
    kontrolowania tego bałaganu będą wiesze niż zyski...

    a udział lewego oleju opałowego w sprzedaży paliwa do diesli rośnie od 5 lat
    skutecznie...