  • 31. Data: 2013-01-17 17:45:45
    Temat: Re: [cross] dwa magiczne zadania
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 16.01.2013 20:57, bartekltg pisze:
    > Bo to za dużo.
    To tylko jakieś tam zadanie, być może całkiem zmyślone. Megawolty to nie
    jest jakaś przerażająca jednostka, taki tam piorun.
    Zresztą nie rozumiem co to znaczy "za dużo" - nie wiem czemu ale
    większość ludzi jakoś nie może sobie przyswoić, że w rzeczywistości
    występują prądy czy tam napięcia od piko do mega. Kwestia (ograniczonej)
    wyobraźni?

    Jakub Rakus

  • 32. Data: 2013-01-17 17:57:23
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-01-17 17:45, Jakub Rakus pisze:
    > To tylko jakieś tam zadanie, być może całkiem zmyślone. Megawolty to nie
    > jest jakaś przerażająca jednostka, taki tam piorun.

    No nie wiem. Mnie z pracowni pogonili z kilkudziesięcioma kilowoltami;)

    > Zresztą nie rozumiem co to znaczy "za dużo" - nie wiem czemu ale

    Była sugestia, że to wyniki z laborki.
    "Za dużo" na studencką pracownią.

    > większość ludzi jakoś nie może sobie przyswoić, że w rzeczywistości
    > występują prądy czy tam napięcia od piko do mega. Kwestia (ograniczonej)
    > wyobraźni?

    Moja wyobraźnia nie wytrzymuje pomysłu identyfikatora
    odpalającego 0.1 GV kondensatora który wytraca ~2GW
    przez kilka sekund ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 33. Data: 2013-01-17 20:32:08
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 17.01.2013 17:57, bartekltg pisze:
    > Moja wyobraźnia nie wytrzymuje pomysłu identyfikatora
    > odpalającego 0.1 GV kondensatora który wytraca ~2GW
    > przez kilka sekund ;-)

    Trochę większy piorun (tak ze 100MV i 100kA) robi to samo i to w
    krótszym czasie.

    Jakub Rakus

  • 34. Data: 2013-01-17 20:52:36
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-01-17 20:32, Jakub Rakus pisze:

    > Trochę większy piorun (tak ze 100MV i 100kA) robi to samo i to w
    > krótszym czasie.

    A na słupie siedzi student z amperomierzem;)

    Cały czas rozmawiamy w kontekście tego wątku:

    "1. Badanie zmian ładunków elektrcznych zgromadzonych w okładkach
    kondensatora podczas rozładowywania metodą całkowania graficznego"
    i to mając w pamięci napisałem 'to za dużo'.

    pzdr
    bartekltg

  • 35. Data: 2013-01-17 21:22:16
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 17.01.2013 20:52, bartekltg pisze:

    > "1. Badanie zmian ładunków elektrcznych zgromadzonych w okładkach
    > kondensatora podczas rozładowywania metodą całkowania graficznego"
    > i to mając w pamięci napisałem 'to za dużo'.

    Chmura i ziemia to też kondensator ;) A co do zadania to może tam po
    prostu miały być mili albo mikroampery. Nie dowiemy się, bo zdaje się że
    autor wątku sam nie bardzo to wie...

    Jakub Rakus

  • 36. Data: 2013-01-17 23:20:03
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Trochę większy piorun (tak ze 100MV i 100kA) robi to samo i to w
    > krótszym czasie.

    I obok stoi identyfikator i mierzy prąd.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 37. Data: 2013-01-18 09:26:11
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chmura i ziemia to też kondensator ;)

    Tyle ze tam nikt nie zmierzyl MV. Pare kV to gora.
    S*

  • 38. Data: 2013-01-18 16:09:09
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    bustrzutką mamy tą POwską młodzież, sami sobie poradzili...

  • 39. Data: 2013-01-18 17:16:24
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):
    > bustrzutką mamy tą POwską młodzież, sami sobie poradzili...

    Zamiast pisać nic niewnoszące posty, mógłbyś zdradzić o co właściwie
    chodziło w tym zadaniu i jak niby miało zostać rozwiązane.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 40. Data: 2013-01-18 17:43:15