  • 1. Data: 2013-01-14 20:50:43
    Temat: Sterowanie klawiszami do monitora LCD jak dorobić ??
    Od: terjan <z...@n...pl>

    Jest sobie nietypowy mikro monitor LCD, niestety brak jest do niego
    pilota oraz nie ma płytki PCB z klawiaturą, w opisie jest informacja że
    monitor posiada 7 klawiszy (MENU, UP,DOWN,SEL, PIP, POWER,SETUP), na
    płycie głównej sterującej jest wyjście na "klawisze" które na schemacie
    jest tak opisane jako złącze CN2:

    http://postimage.org/image/w8lzuu42j/

    co i jak z czym pozwierać żeby zasymulować naciskanie tych klawiszy ?

  • 2. Data: 2013-01-14 20:55:43
    Od: terjan <z...@n...pl>

    > http://postimage.org/image/w8lzuu42j/
    >

    > co i jak z czym pozwierać żeby zasymulować naciskanie tych klawiszy ?

    coś takiego jak tu ale nie mam tego KEYPADA

  • 3. Data: 2013-01-14 21:17:51
    Od: terjan <z...@n...pl>

    W dniu 2013-01-14 20:55, terjan pisze:

    > coś takiego jak tu ale nie mam tego KEYPADA

    http://www.inovis-group.de/dokumente/563084147200611
    233641.pdf

    w zasadzie chodzi o linie KEY1 i KEY2

  • 4. Data: 2013-01-15 03:20:48
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-14 21:17, terjan pisze:

    > http://www.inovis-group.de/dokumente/563084147200611
    233641.pdf

    > w zasadzie chodzi o linie KEY1 i KEY2
    Zauważ że masz dwie linie, i 8 guzików, w grupach 2 razy 4. Przy 3
    guzikach w każdej grupie widać oporniki SMD, przy 4tym przycisku - brak.
    Czyli zapewne będzie tak, że zwierasz KEY1 do masy - to jest funkcja1,
    zwierasz do masy przez rezystancje R1 = funckja2, przez rezystancje 2*R1
    = funkcja3, przez 4*R1 = funkcja4. I tak samo dla KEY2...
    Powstaje jeszcze możliwość, że nie do masy, a do +5v, ale to sobie
    organoleptycznie sprawdzisz. Dla testu jakiś potencjometr w dłoń zamiast
    przycisku, i testuj ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173