  • Data: 2014-02-03 19:09:28
    Temat: Re: (cross) Podatek od garaży (projekt)
    Od: "Arbiter" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:lco8d1$3mb$10@node1.news.atman.pl...

    > Garaże w budownictwie jednorodzinnym są zazwyczaj większe niż miejsca
    > postojowe w blokach.

    Nie jest to prawdą w świetle tego jak miasto liczy za miejsca postojowe pod
    blokami. Ponieważ miejsce ma standardowo 2,5x5m czyli jakies 12,5m2 a płaci
    się podatek uwzględniający część dojazdową. Ja za swoje miejsce pod blokiem
    płacę za 40m2 i chyba z 8zł za m2

    Działa to wg logiki: cała część pod budynkiem ma 1000m2, jest tam 20 miejsc
    więc 1 miejsce =1000/20= 50m2.

    Złodziejstwo

    > A zatem podwyżki podatku dotkną mocniej właścicieli
    > domów niż mieszkań. Przykładowo, posiadacz domu z garażem o powierzchni
    > 40 mkw. w tym roku zapłaci maksymalnie 29,6 zł od części garażowej,

    Nie tylko domu, ale i miejsca postojowego pod blokiem w którym nie
    ustanowiono odrębnej nieruchomości ( i księgi wieczystej) dla części
    garażowej. Wtedy się również płaci jak za mieszkanie czyli 10x mniej niż za
    garaż

    > a po zmianach będzie musiał uiścić 309,2 zł rocznie.

    mniej więcej tyle płacę teraz za 1 miejsce pod blokiem.

    A jak ktos ma dom i powiedzmy mały garaz na 1 samochód czyli 16m2 - zaplaci
    nawet po tych durnych zmianach 2xmniej niż ja w bloku