  • 1. Data: 2013-04-28 14:45:44
    Temat: coś
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    zanabyłem ostatnio buty, gdy je wynosiłem ze sklepu, przechodząc przez
    bramkę włączył się alarm... babka zabrała mi buty, przyłożyła do jakiegoś
    czytnika obok kasy, po czym mi je oddała, wyszedłem bez włączania alarmu...
    pokusiłem sie o wydłubanie tego czegoś co włącza alarm, wygląda to tak:
    http://e-serwis.org/smietnik/cos.JPG

    zagadnienia: co to jest? wygląda na zwykłą antenkę mikropaskową, więc jakim
    cudem wykrywany jest status czy buty mają czy nie mają włączyć alarmu?

  • 2. Data: 2013-04-28 14:56:34
    Temat: Re: coś
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 28.04.2013 14:45, identyfikator: 20040501 wrote:
> [...]
    > jakiegoś czytnika obok kasy, po czym mi je oddała, wyszedłem bez
    > włączania alarmu... pokusiłem sie o wydłubanie tego czegoś co włącza

    Obwód rezonansowy.

    > wygląda na zwykłą antenkę mikropaskową

    Chyba w życiu nie widziałeś anteny mikropaskowej.

    Wygląda na zwykłą antenę - pętlę.

    > więc
    > jakim cudem wykrywany jest status czy buty mają czy nie mają włączyć
    > alarmu?

    Use google, luke. Jest wykrywane istnienie obwodu rezonansowego w
    okolicy generatora.

    Michoo

  • 3. Data: 2013-04-28 17:51:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2013 14:56:34 +0200, Michoo napisał(a):

    > Use google, luke. Jest wykrywane istnienie obwodu rezonansowego w
    > okolicy generatora.

    Przyłożenie do "tego czegoś" zapewne coś niszczy w obwodzie pętli.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2013-04-28 18:42:58
    Od: Olo <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > zagadnienia: co to jest? wygląda na zwykłą antenkę mikropaskową, więc
    > jakim cudem wykrywany jest status czy buty mają czy nie mają włączyć

    Odpowiedź ukrywa się pd hasłem "inteligentne metki" a dalej google i
    znasz odpowiedź. W PL jak na razie są używane do zabezpieczeń kradzieżą
    w sklepach ale potrafią wiele więcej. Każda z nich zawiera mikrochip.
    Koszt produkcji pomijalny ok 4 gr za sztukę.

    Grzegorz

  • 5. Data: 2013-04-28 18:52:55
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 18:42:58 UTC+2 użytkownik Olo napisał:

> [...]
    >
    > w sklepach ale potrafią wiele więcej. Każda z nich zawiera mikrochip.
    >
    > Koszt produkcji pomijalny ok 4 gr za sztukę.

    Akurat ta z fotki nie zawiera nic więcej poza obwodem rezonansowym.

  • 6. Data: 2013-04-28 19:49:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 28.04.2013 17:51, Jacek Maciejewski wrote:

    > Przyłożenie do "tego czegoś" zapewne coś niszczy w obwodzie pętli.

    Afaik indukuje na tyle wysokie napiecie, że kondensator przebija.

    Michoo

  • 7. Data: 2013-04-28 19:55:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2013 19:49:12 +0200, Michoo napisał(a):

    > Afaik indukuje na tyle wysokie napiecie, że kondensator przebija.

    Ja natomiast byłbym ciekaw jak działają te czujniki które są w grzbietach
    książek z biblioteki, bo one są wielorazowe. Muszą zatem mieć jakąś pamięć.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2013-04-28 19:57:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2013 19:55:51 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > Ja natomiast byłbym ciekaw jak działają te czujniki które są w grzbietach
    > książek z biblioteki, bo one są wielorazowe. Muszą zatem mieć jakąś pamięć.

    Ferromagnetyczna.
    Ale jak to w szczegolach dziala to nie wiem.

    J.

  • 9. Data: 2013-04-29 02:05:31
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 19:57:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ferromagnetyczna.
    >
    > Ale jak to w szczegolach dziala to nie wiem.
    >

    > J.

    Pobudzone ultradźwiękami odpowiadają. Coś ok 125kHz. Jak namagnesowane albo
    rozmagnesowane, tego nie wiem, to mają inną częstotliwość rezonansową. Po jakimś
    czasie od dezaktywacji same się "uzbrajają".

  • 10. Data: 2013-04-29 23:53:27
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 28.04.2013 14:45, identyfikator: 20040501 pisze:
> [...]
    >
    > zagadnienia: co to jest? wygląda na zwykłą antenkę mikropaskową, więc
    > jakim cudem wykrywany jest status czy buty mają czy nie mają włączyć

    Słowo-klucz, które rozwiąże wszystkie Twoje wątpliwości: RFID.

    Jakub Rakus