  • 61. Data: 2015-06-05 12:07:28
    Temat: Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:

    > No, guma w ogóle nie przepada za produktami naftowymi...

    Zależy jaka, jest guma z (chyba) fosforem, odporna na benzynę.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 62. Data: 2015-06-05 12:34:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Jun 2015 09:57:13 +0000 (UTC), Gof napisał(a):
    > 30 lat, pamiętam jedynie koniec komuny - milicję, denominację - ale byłem
    > wtedy za mały, żeby to rozumieć.

    > I nie byłoby procesu, gdyby np. ktoś zginął przez taki telewizor?

    Po pierwsze - nikt nie zginal, po drugie - nie nalezy zostawiac TV bez
    nadzoru, po trzecie - PZU wyplacilo, po czwarte - kogo prokurator
    mialby scigac - robotnikow z ZSRR ?

    > A o rękojmii pewnie można było pomarzyć... dobrze, że się w ogóle TV
    > dostało...

    Gwarancja byla, to naprawiali ..

    J.

  • 63. Data: 2015-06-05 14:01:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gof,

    Friday, June 5, 2015, 11:57:13 AM, you wrote:

    > 30 lat, pamiętam jedynie koniec komuny -

    Czyli jesteś w wieku mojego syna. Jak kończyła się komuna, to miałeś 4
    lata.

    > milicję, denominację

    Denominacja była w 1995 roku - miałeś 10 lat i od 6 lat było już po
    komunie...

    > - ale byłem wtedy za mały, żeby to rozumieć.

    To na pewno :P

    [...]

    > Perpetuum mobile :)

    Ale ta legenda nie jest prawdziwa. W USA był czas, że nowe samochody
    szły na złom... Ale to było krótko - jak przyszły kolejne kryzysy i
    skończyły się dotacje, to Detroit padło...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2015-06-05 21:39:42
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Gof" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Dlaczego brak zapłonu sprawił, że temperatura silnika poszła w górę, a
    > kabiny w dół? Zanim napisałeś o fajce, myślałem że chłodnicę
    > rozszczelniło.

    Przyjąłem jako domyślne, że jak auto jedzie, to ma zapłon właczony, zaś jak
    się kończy jazdę, to się silnik gasi.
    Silnik dieselka robił od przegrzania, to się gasiło zasprzęgleniem na biegu,
    choć znajomemu dostawał takiego samozapłonu, ze dało się nawet powoli jechać
    i hamulec był w pogotowiu. Zresztą, podobnie się gasi rozbiegane diesle,
    choć w tym sytuacja jest poważniejsza.
    (nie każdy ma klapę gaszącą)

    > Regulator elektromechaniczny?
    >
    > http://mojafirma.infor.pl/moto/auta-zabytkowe/restau
    racja/275429,Jak-obslugiwac-elektromechaniczny-regul
    ator-napiecia-pradnicy-pradu-stalego.html

    > Taka ciekawostka...

    Ja tam nie wiem, co w tej Ładzie było. Wiem tylko, że padła elektronika, co
    powiedział facet z warsztatu i co było na koniec.

    896510439 896126048

  • 65. Data: 2015-06-05 21:40:48
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Zależy jaka, jest guma z (chyba) fosforem, odporna na benzynę.

    A oleje, smary...?

    896510439 896126048

  • 66. Data: 2015-06-05 21:48:11
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2015-06-05 o 12:03, Gof pisze:

    > Dlaczego brak zapłonu sprawił, że temperatura silnika poszła w górę, a
    > kabiny w dół? Zanim napisałeś o fajce, myślałem że chłodnicę
    > rozszczelniło.

    To nie chodzi o fajkę od świecy zapłonowej tylko gumowy przewód wodny
    układy chłodzenia, który jest w kształcie fajki

    Wychodzi z głowicy w stronę chłodnicy (po drodze jest termostat)
    http://www.klasyczny.com/wp-content/uploads/Syrena-R
    20-10.jpg

    --
    Czarek

  • 67. Data: 2015-06-05 22:06:10
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > układy chłodzenia, który jest w kształcie fajki
    >
    > Wychodzi z głowicy w stronę chłodnicy (po drodze jest termostat)

    100/100!
    Dokładnie o to mi chodzi.
    Termostat przy ok. 80 stopniach uchylał grzyba zaworu i włączał duży obieg
    wody, przez chłodnicę. Pompa jest już na wałku wiatraka, poprzednio była na
    prądnicy, to to niby-turbo z fiutkiem na głowie przy wiatraku, wypluwało
    przez cienką rurkę nadmiar wody do chłodnicy.
    Ta właśnie gumowa faja, wychodząca z głowicy silnika (stop aluminiowy AK9),
    lubiła sobie "pęcnąć" na szwie, nawet widać go dobrze na zdjęciu. Przypadek
    sprawił chyba, że w Syrence dwie fajki różnego typu ze sobą blisko sąsiadują
    (hint: środkowa świeca). Stąd i to, i to - fajka. Zanim pękło, przy macaniu,
    miąchaniu palcami dało się wyczuć, że szew się rozwarstwia. Teoretycznie
    wystarczyło taśmą izolacyjną zalepić, aby dało się jechać dalej.

    896510439 896126048

  • 68. Data: 2015-06-06 05:20:25
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Gof napisał:

    > 400 godzin... mało... lampa po tych 400 godzinach była już zużyta?

    Z 2000 gwarantowanych przez producenta i do 2000 dochodziła skala. Nie
    pisałem, że lampa była zużyta.

  • 69. Data: 2015-06-06 05:53:46
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Gof napisał:

    > I nie byłoby procesu, gdyby np. ktoś zginął przez taki telewizor?

    Nawet jeżeli ktoś zginął, to cenzura nie pozowoliła na publikację tej
    informacji. Dobrze pamiętam jeden przypadek, który jednak był głośny -
    rodzice wyłączyli telewizor, położyli dzieci i wyszli do znajomych.
    Rubin był łaskaw się zapalić. Obok przechodził żołnierz na przepustce,
    który wskoczył do płonącego mieszkania i uratował dzieci. Był w
    gazetach, telewizji. Takich ludzi wtedy nazywano "Bohaterami czasu
    pokoju". Dlaczego akurat ten był rozpowszechniony? Nie wiem.
    Proces? Komu byś go chciał wytoczyć? Brakorobom z ZSRR, czy z WZT,
    składającego te trupy z literką "p" na końcu. Bez jaj - to nie Ameryka,
    że proces o odszkodowanie zadziała i jeszcze z tego będziesz miał spore
    pieniądze. Nawet dzisiaj by to było trudne.

    > A o rękojmii pewnie można było pomarzyć... dobrze, że się w ogóle TV
    > dostało...

    Wielomiesięczna pensja a TV do dupy od samego przyniesienia do domu.
    Naprawiacze byli wtedy bardzo cenieni. Gorzej z prywatnym dostępem do
    części zamiennych. W sklepach nie mogłeś kupić nawet durnego
    bezpiecznika tzw. wkładki radiowej, czyli tej szklanej rurki. Baterie R6
    - cud jeśli były, baterie 9V - jak Yeti :-)

    > Perpetuum mobile :)

    Najważniejsze to wiedzieć za jakie wskaźniki jest się rozliczanym i je
    realizować. Reszta jest mało istotna. Robotnicy w tym czasie i tak
    miesiącami nie dostawali pensji, w razie potrzeby kradli.
    W pewnej książce czytałem o Moskiewskich zakładach pralniczych.
    Państwowych oczywiście. Po iluś latach pracy nastąpiła wymiana urządzeń
    pralniczych, rur itp. Krótko mówiąc - generalny remont. Sporo sprzętu
    pojechało na złom. Wyliczono im ten złom i przydzielono co roku
    obowiązek oddania takiej samej ilości! Nie, nie ciesz za bardzo - nie
    wymieniali pralek co roku, bo socjalistyczny przemysł nie był w stanie
    ich wyprodukować w tej ilości. Mimo licznych protestów, odwołań, nie
    zdjęto z dyrektora tych zakładów obowiązku corocznego oddania tej samej
    ilości złomu. Pracownicy zamiast prania, sporo czasu spędzali na
    zbieraniu złomu "na mieście", żeby się wyrobić z planem. Czy wyrabiali
    się z planem prania? Jakoś to funkcjonowało przez dłuższy czas.

  • 70. Data: 2015-06-06 06:01:07
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Ale ta legenda nie jest prawdziwa. W USA był czas, że nowe samochody
    > szły na złom... Ale to było krótko - jak przyszły kolejne kryzysy i
    > skończyły się dotacje, to Detroit padło...

    Pochodzi z książki byłego ochroniarza Jelcyna, opisującego tę sytację.