  • 71. Data: 2015-06-06 22:22:58
    Temat: Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-06 o 05:53, Maciek pisze:
    > (...)
    > składającego te trupy z literką "p" na końcu. Bez jaj - to nie Ameryka,
    > (...)

    A pamięta jeszcze ktoś ile było wersji Rubina 714?
    U mnie w domu stał 714d, były 714p.

    Amatorsko zdarzało mi się je naprawiać, i pamiętam, że czasem co
    egzemplarz, to nieco inny w środku, niż na schemacie.

    A regulacja odchylania i korekcja delty to co najmniej godzina
    siedzenia. A jeśli ktoś wcześniej próbował już coś zestroić i mu nie
    wyszło, to poprawa po tym nieraz trwała kilka godzin :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 72. Data: 2015-06-08 12:29:06
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Czyli jesteś w wieku mojego syna. Jak kończyła się komuna, to miałeś 4
    > lata.

    Czyli spóźniłem się o parę lat ;)

    > Denominacja była w 1995 roku - miałeś 10 lat i od 6 lat było już po
    > komunie...

    Milicja skończyła się w 1990, czyli 5 lat wcześniej, ale jakoś zlało mi
    się to w jeden okres - ale fakt że denominację pamiętam dużo lepiej niż
    koniec milicji. Pamiętam że zauważyłem wtedy, że im starsi byli ludzie,
    tym dłużej liczyli jeszcze w tysiącach (i na policję mówili milicja).

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 73. Data: 2015-06-08 12:32:50
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Maciek <m...@p...com> wrote:

    > Rubin był łaskaw się zapalić. Obok przechodził żołnierz na przepustce,
    > który wskoczył do płonącego mieszkania i uratował dzieci. Był w
    > gazetach, telewizji. Takich ludzi wtedy nazywano "Bohaterami czasu
    > pokoju". Dlaczego akurat ten był rozpowszechniony? Nie wiem.

    Rozpowszechnili, bo żołnierz, bohater, propaganda.

    > Proces? Komu byś go chciał wytoczyć? Brakorobom z ZSRR, czy z WZT,
    > składającego te trupy z literką "p" na końcu.

    O co chodzi z literką "p"? Że składane w Polsce?

    > Naprawiacze byli wtedy bardzo cenieni.

    Pamiętam jak taki przyszedł do nas do jakiegoś "ruskiego" telewizora
    i lutował coś transformatorówką...

    > Najważniejsze to wiedzieć za jakie wskaźniki jest się rozliczanym i je
    > realizować. Reszta jest mało istotna.

    W dużych korporacjach to jest prawdziwe nawet dziś.

    > Państwowych oczywiście. Po iluś latach pracy nastąpiła wymiana urządzeń
    > pralniczych, rur itp. Krótko mówiąc - generalny remont. Sporo sprzętu
    > pojechało na złom. Wyliczono im ten złom i przydzielono co roku
    > obowiązek oddania takiej samej ilości!

    Ktoś się chyba z ... na głowy pozamieniał...

  • 74. Data: 2015-06-08 12:34:06
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > A regulacja odchylania i korekcja delty to co najmniej godzina
    > siedzenia. A jeśli ktoś wcześniej próbował już coś zestroić i mu nie
    > wyszło, to poprawa po tym nieraz trwała kilka godzin :(

    Jak gaźniki w chińskich skuterach dziś... :)

  • 75. Data: 2015-06-08 12:34:53
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:

    > A oleje, smary...?

    Są gumy odporne na oleje i smary, np. uszczelniacze w silnikach.

  • 76. Data: 2015-06-08 12:38:11
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Czarek <c...@n...fm> wrote:

    > To nie chodzi o fajkę od świecy zapłonowej tylko gumowy przewód wodny
    > układy chłodzenia, który jest w kształcie fajki
    >
    > Wychodzi z głowicy w stronę chłodnicy (po drodze jest termostat)
    > http://www.klasyczny.com/wp-content/uploads/Syrena-R
    20-10.jpg

    Aaa, no to jasne :)

    Jaki ten silniczek malutki...

  • 77. Data: 2015-06-08 21:13:01
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Gof napisał:

    > O co chodzi z literką "p"? Że składane w Polsce?

    Tak

    > Ktoś się chyba z ... na głowy pozamieniał...

    Było wiele takich przykładów na mniejszą i większą skalę. Nie tylko w
    ZSRR i nie tylko dawniej.
    Duńczycy wysłali swoich żołnierzy do Iraku. Zasłynęli zawartością
    wyposażenia - otóż posłali tam pługi do odśnieżania i kosiarki do trawy.
    http://www.twojapogoda.pl/wiadomosci/105538,kosiarki
    -i-plugi-do-iraku
    Albo tu nasz MSZ się popisuje:
    http://wyborcza.pl/1,76842,12730565,MSZ_znow_ujawnil
    _dane_o_bialoruskich_opozycjonistach.html

    Idioci są wszędzie i szkody, jakie mogą poczynić są tylko uzależnione od
    stanowiska jakie zajmują ale to nie temat na tę grupę.

  • 78. Data: 2015-06-08 22:49:03
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A regulacja odchylania i korekcja delty to co najmniej godzina siedzenia.
    > A jeśli ktoś wcześniej próbował już coś zestroić i mu nie wyszło, to
    > poprawa po tym nieraz trwała kilka godzin :(

    A zdarzyło ci się np. podpiłowywać skrzynię, bo się nabyty kineskop nie
    mieścił?
    To nie żart - fabrycznie był kinol typu, pamiętam do dziś, 61LK3C. W moim
    OTV miał szczęście zużyć się i jakoś się dowiedziałem, że w jakimś sklepie
    na Górczewskiej są po 39 tysięcy, PLZ rzecz jasna. Była to jeszcze cena do
    przełknięcia. To pojechałem. Proszę kinol do Rubina. Proszę, 39 koła się
    należy... A opakowanie jakieś? A co to jest opakowanie? I przez całą
    Warszawę, Syreną, z gołym kinolem na kolanach, dojechałem (jako pasażer
    oczywiście) do domu. Ważyło to-to 18 kilo i przykazałem jechać tak, aby auto
    nie skakało zanadto po nierównościach (głównie o to chodziło, by nie
    dźwięknąć lampą o coś, gdyby samochód zanadto szarpnął, czy podskoczył). I
    tu pierwszy zonk - kinol był 61LK, ale 4C, co się przekładało na szerszą
    opaskę antyimplozyjną - i musiałem trochę krawędzie popodcinać, a nie bardzo
    miałem czym. W końcu udało się to złożyć do kupy i zajęło mi to nieco ponad
    4 godziny, z regulacją włącznie. Na szczęście poza szerszą... sory, grubszą
    opaską, reszta pasowała idealnie. Bardzo niedługo potem kinole zdrożały do
    700 tysięcy, a to była już zaporowa cena.

    896510439 896126048

  • 79. Data: 2015-06-08 22:53:24
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Gof" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Są gumy odporne na oleje i smary, np. uszczelniacze w silnikach.

    Postawiłbym raczej na to, że dzięki pewnym komponentom, degradacja od
    produktów naftowych zachodzi znacznie wolniej... Na tyle powoli, że realne
    jest korzystanie w takim środowisku. Coś jak woda - ona stale rozpuszcza.
    Ale jedne rzeczy szybko, inne na tyle powoli, że i po 20 latach nadal nadają
    się w pełni do użytku...

    896510439 896126048

  • 80. Data: 2015-06-08 22:56:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>