  • 11. Data: 2011-10-10 13:39:39
    Temat: Re: [co wybrać] Nowy (używany) samochód rodzinny
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Może pontiac montana?

  • 12. Data: 2011-10-10 14:09:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Oct 2011 07:51:29 +0000 (UTC), Franc

    > 4. Mazda 5 -> tu w ogóle nie mam pomysłu jak i gdzie
    > to serwisować w Piasecznie/Południowej Warszawie

    Masz na Puławskiej AZ (ASO), a w Broniszach Jaksę. Innych mechaników w
    przypadku Mazdy unikaj jak ognia. Mazdę warto prześwietlić w ASO przy
    zakupie (dają info z Globalnej Bazy Danych o przelocie i "wypadkach"). U
    Jaksy warto się serwisować, bo znają Mazdy CiTD lepiej niż ASO :P ale przy
    zakupie lepiej jechać do ASO z w/w powodu (Jaksa nie ma bezpośrednio
    dostępu do GBD), więc oceni auto tylko na ucho i obmacanie, a bez zdjęcia
    pokrywy lub miski ciężko coś powiedzieć). Pierwszy serwis pozakupowy warto
    jednak zrobić już u Jaksy, tylko z terminami kiepsko. ;)

    > i ile to może kosztować,

    Srednio jakieś 5-7 tys. więcej niż reszta wymienionej stawki.
    Bo tak. ;)

    > jakie mogą być z nią problemy?

    Głównie może być zajechany silnik. Mowa naturalnie o MZR-CD.

    Czytać -> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=90
    Przed zakupem jak i po zwrócić uwagę na w/w "problemy" aut
    z drugiej, najczęściej niemieckiej ręki, oraz forum modelu
    -> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=120

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 13. Data: 2011-10-10 15:04:18
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Chris wrote:
    > Franc nabazgrał(a):

    > Serwis Mazdy na Puławsiej przy Karczunkowskiej, brat tam serwisuje i
    > jest zadowolony.
    > Zależy ale trafiały się problemy z korozją. .. nie wiem tylko jaki
    > rocznik wchodził w grę.

    Mi wypada polecić tylko mechanika grupowego

    http://www.autojaksa.com.pl/

    Ja tam serwisuje. Tzn wymieniam rozżąd co 90 tys bo olej umiem wymienić sam
    :)

  • 14. Data: 2011-10-12 15:48:38
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    Z tego co podałeś to kierujesz sie w stronę vanów. Tak bardzo chcesz się
    męczyć minivanami? Przecież to samochody podobnie zresztą jak SUVy które
    są zdecydowanie mniej wygodne od aut klasy średniej a kosztują zwykle
    tak samo jak właśnie w.w. Jak masz w zwyczaju dalsze wyjazdy po za
    miasto to możesz być szczerze zawiedziony minivanem... No chyba że inne
    walory użytkowe przeważają w zakupie tych samochodów jak np teściowa ma
    220 cm wzrostu i z tyłu może jej być nie wygodnie w 407 czy innym mondeo...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 15. Data: 2011-10-12 18:06:18
    Od: "Franc " <c...@g...pl>

    Nie idę tylko w minivany, na liście są tez 2 "duże" kombiaki (AR159 i Toyka
    Avensis) i jeden "średni" (PUG307SW).
    Ogólnie potrzebuję samochodu który ma duży bagażnik w trybie "normal", z
    możliwością pakowania pod dach (czyli kombi/minivan), jest szeroki co by było
    przewieść 3 osoby dorosłe i 2 dzieci na fotelikach, i ogólnie ma wystarczającą
    dużo miejsca z tyłu by osoba słusznego wzrostu i tuszy mogła tam się zmieścić.
    Dlaczego minivany są mniej wygodne i nie nadają się do podróżowania?
    Zawsze mi się wydawało, że siedzenie prosto na dość wysokim fotelu jak
    najbardziej jest wygodne. Łatwiej się wsiada jak bolą plecy. Rozumiem, że
    SUV'y to zuoo, bo przy tych samych gabarytach co kombi klasy średniej w
    kabinie jest mniej miejsca ale w minivanach?

    ps: Galaxy i Alhambra to VW (tak jak wszystkie Seaty, Skody i Audi) i nie
    wchodzą w rachubę :)

    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"
    --

    Niczym niewyróżniający się IMK P7 - SWB ASS
    Szary Modus z D4F

  • 16. Data: 2011-10-12 20:45:20
    Od: " A." <a...@g...pl>

    > ps: Galaxy i Alhambra to VW (tak jak wszystkie Seaty, Skody i Audi) i nie
    > wchodzą w rachubę :)

    Hm... skoro FORD Galaxy to VW, to oczywiście FORD VW S-max też nie wchodzi w
    grę. A szkoda, bo to jedyny minivan zbudowany na bazie auta klasy średniej, a co
    za tym idzie optymalny wybór przy Twoich (i moich - bo mam podobne) wymaganiach.

  • 17. Data: 2011-10-12 20:59:24
    Od: "Franc " <c...@g...pl>

    Stary Galaxy, ten, o którego chodziło Jarkowi Andrzejewskiemu (bo tak wychodzi
    rocznikowo) był VW, nowy już nie ma nic wspólnego z VW (ale za to jest o rok
    za drogi). Jeżeli chodzi S-Max to oparty jest na elementach Mondeo więc mi
    pasowałby, ale jest długościowo na styk i to jest problem.
    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"

  • 18. Data: 2011-10-13 10:26:52
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-10-12 18:06, Franc wrote:
> [...]
    > dużo miejsca z tyłu by osoba słusznego wzrostu i tuszy mogła tam się zmieścić.

    Jeśli na poważnie myślisz o zakupie auta, do przewiezienia
    _wygodnie_ 3 dorosłych osób i dwójki dzieciaków w fotelikach - to
    zapomnij o czymkolwiek innym, niż to co ma 3 osobne fotele w drugim
    rzędzie - np. Avensis czy 307 wypadają (twoje "duże kombiaki").

    Mało tego, nawet duża limuzyna (A8, BMW 7, 607) też odpowiedniej wygody
    nie da - ze względu na profilowanie środka tylnej kanapy, gdzie będziesz
    musiał posadzić dorosłą osobę wzrostu słusznego.

    W praktyce o sensownej wygodzie to można mówić w przypadku Eurovana
    (Phedra, C8 itp), lub wariant minimalistyczny - auto klasy Citroena
    Picasso czy C4 Picasso lub Galaxy/Sharan.

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 19. Data: 2011-10-13 12:28:03
    Od: "Franc " <c...@g...pl>

    Na początek - jest różnica między pugiem 307kombi, który ma kanapę a 307SW
    (czyli ta sama buda, tylko ze szklanym dachem), który ma 3 niezależne
    siedzenia + opcja 2 dodatkowe w bagażniku. Poza tym, 307 nie pakowałem do
    klasy "duże kombi" tylko "średnie" :)
    Do tej pory udawało mi się wozić Hydrolotem 3 osoby dorosłe i 2 dzieci na
    fotelikach: jeden fotelik montuję z przodu a drugi na kanapie pośrodku - wtedy
    pasażerowie siedzą po bokach i wytrzymują 200km trasy wAw - Białystok. Jakby
    kombiak był szerszy, to by było z tyłu wygodniej, jakby miał 3 niezależne
    fotele to by było bezpieczniej, bo fotelik na środkowym miejscu stałby stabilniej.
    Eurovany odpadają ze względów długościowych (jest wysoki, więc ma długa klapę
    bagażnika, co w połączeniu z maksymalną dopuszczalną długością sprawi, że nie
    dam rady otworzyć jej w garażu) oraz za wygląd zewnętrzny (za bardzo autobusy).

    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"

  • 20. Data: 2011-10-13 15:04:51
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-10-13 12:28, Franc wrote:
> [...]
    > (czyli ta sama buda, tylko ze szklanym dachem), który ma 3 niezależne
    > siedzenia + opcja 2 dodatkowe w bagażniku. Poza tym, 307 nie pakowałem do

    Pod kątem siedzenia, różnica mniej więcej taka sama, jak pomiędzy C4 a
    C4 Grand Picasso. No i to drugie jest takim mini-van'ikiem.

    Sam też szukam auta rodzinnego obecnie, po namysłach będzie to ponownie
    wygodna limuzyna (Vel Satis) albo Eurovan (Phedra, Grand Espace), w
    zależności co się trafi i która opcja (5 czy 6 osób) wygra.

    Pseudo-van'y (C4 Grand Picasso czy S-Max) odrzuciłem, bo ani to się nie
    nadaje do wożenia 6 osób + bagaż wygodnie ani to duże nie jest,
    szczególnie w porównaniu do ceny.

> [...]
    > fotele to by było bezpieczniej, bo fotelik na środkowym miejscu stałby stabilniej.

    Jak dla mnie wożenie dzieciaka w foteliku z przodu, mając jeszcze dwójkę
    dorosłych na pokładzie, jest średnio dobrym pomysłem... no ale można i tak.

> [...]
    > dam rady otworzyć jej w garażu) oraz za wygląd zewnętrzny (za bardzo autobusy).

    Nie wiem, po co chcesz otwierać tylną klapę w garażu, skoro możesz sobie
    boczne drzwi otworzyć, przesuwając je do tyłu - i dostęp do środka masz
    lepszy niż w każdym innym zwykłym aucie.

    Wybieraj rybki albo akwarium - duże i wygodne lub małe i ciasne.

    --
    MM