  • Data: 2011-10-14 00:31:33
    Temat: Re: [co wybrać] Nowy (używany) samochód rodzinny
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-13 18:45, Franc wrote:
    > C4GrandPicasso. No i to drugie jest takim mini-van'ikiem.
    >
    > C4 - wąski kompakt z kanapą, C4GP - minivan na podzespołach kompakta z 3
    > siedzeniami, może nie są szerokie, ale ułatwiają mocowanie fotelików
    > /sadzanie osób. Tak samo jest w 307kombi i 307SW - kanapa to miejsce na 2.5
    > osoby, a na 3 indywidualne fotele to jednak 3 osoby wejdą. Zresztą zupełnie
    > nie zależy mi na ogromnym autobusie.

    No i Ci napisałem - celuj w takie C4GP/307SW. Stara Xsara Picasso czy
    Multipla też głupia nie jest, tyle że niestety w tym drugim przypadku
    komfort pracy kierowcy przy trzech tyłkach w pierwszym rzędzie cierpi...
    no i lepszej jakości wnętrza należy się raczej po francuzach a nie
    fiatach spodziewać.

    > U mnie na pewno wygra opcja 2osoby + 2dzieci na fotelikach, awaryjnie 3osoby
    > +2 dzieci na fotelikach + bagaż. Więcej osób _NIE_ przewiduje.

    J/w + awaryjnie to i duża limuzyna da radę. Witam w klubie ;)

    > dorosłych na pokładzie, jest średnio dobrym pomysłem... no ale można i tak.
    >
    > A dlaczego jest to średnio dobry pomysł? Przecież można wozić dzieciaka z
    > przodu. A na kanapie z tyłu, układ osoba dorosła - fotelik - osoba dorosła
    > daje więcej miejsca dla dorosłych niż układ fotelik - 2 dorosłe. Wynika to z

    Dla dzieciaka w foteliku i bezpieczniej i stabilniej jest z tyłu. Jakoś
    tak mi praktyka mówi.

    > tego, że fotelik nie dotyka do drzwi, więc 10cm pomiędzy fotelikiem a drzwiami
    > jest stracona.

    Jeśli masz fotelik nie ISO-FIX'owo mocowany to da się tak go zamontować,
    że i tych 10cm nie stracisz.

    > boczne drzwi otworzyć, przesuwając je do tyłu - i dostęp do środka masz lepszy
    > niż w każdym innym zwykłym aucie.
    >
    > Bo przez tylną klapę wygodniej się wkłada/wyjmuje duże ciężkie torby do/z
    > bagażnika, niż przez boczne drzwi, pomiędzy słabo składanym fotelem a słupkiem
    > (tam jest zawsze wąsko) - oto dlaczego chcę otwierać tylną klapę w garażu.

    Osobiście to bym nie wpadł na to, żeby przeciskać się w garażu z
    nieporęcznymi gratami, zamiast wyjechać z niego i spokojnie i bez
    szarpaniny na świeżym powietrzu je zapakować, no ale jeśli dobierasz
    auto do garażu... można i tak.

    > Nie potrzebuję autobusu, potrzebuję albo małe kombi segmentu D albo bardzo
    > duże kombi z segmentu C albo minivana na podzespołach segmentu C - taki
    > wystarcza mi całkowicie.

    No to w przypadku 1 i 2 wygody nie będzie. Wariant 3 IMHO to optimum dla
    Ciebie.

    --
    MM